اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

سلام
خوش آمدید.

مخاطبان محترم
در حال حاضر فعال‌ترین صفحه‌ی ما، در پیام‌رسان «ایتا» می‌باشد:
https://eitaa.com/esbatekhodavand
نشانی ما در سایر پیام‌رسان‌های مشهور داخلی و خارجی:
esbatekhodavand
همیشه در مسیر درست موفق باشید.

آخرین نظرات

 پاسخ دهنده: نویسندۀ کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه 

وابسته به: کانال اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

فهرست (بر هر قسمت کلیک نمایید):

مقدمه : ثبات شخصیت چیست و چگونه به آن برسیم؟

قسمت ۱: ارزیابی روازنۀ عملکرد (محاسبۀ اعمال) در کمتر از 1 دقیقه

قسمت ۲: درمان پرحرفی

قسمت ۳: درمان وسواس

قسمت ۴: تمرین عاقل شدن

قسمت ۵: درمان ناامیدی

قسمت ۶: مدیریت ارتباط با دیگران

قسمت ۷: درمان اعتیاد به رایانه و فضای مجازی

قسمت ۳:

درمان وسواس

انجام روش‌ زیر آسان طراحی شده و مشکل‌ترین قسمت، خواندن متن آن است که اگر درست متوجه شوید، شما نیز به تجربه خواهید دید با هر بار عمل به تمرین مطرح شده به هدفتان نزدیک‌تر خواهید شد و به عنوان یک قاعده فراموش نکنید تکرار هر عمل -ولو در ابتدا بسیار سخت به نظر آید- به تدریج انجام آن‌را آسان و آسان‌تر خواهد نمود. ایموجی گل

۳- تمرین رفع فوری وسوسه و درمان پایدار وسواس و روش مجرب جهت اخراج دائم ضایعات ذهنی قدیمی و جدید.
        شما نیز بسیار شنیده‌اید یا احتمالاً خودتان جزو آن افرادی هستید که می‌گویند وقتی مشغول دیدن مثلاً یک مسابقۀ حساس ورزشی می‌شوند، هر چه تمرکزشان بر روی مسابقه بیشتر می‌شود ذهنشان از هر فکر دیگری (چه غم‌انگیز و چه حتی خوب مانند یاد خدا) خالی‌تر می‌شود به‌طوری‌که دیگر در حساس‌ترین لحظات مسابقه به یاد هیچ‌کدام از مشکلات و گرفتاری‌های حتی بزرگ خود نمی‌افتند اما بعد از اتمام هیجان کاذبی که ذهنشان مشغول آن بود، به سرعت و با اوقات تلخی بیشتر به حال اول برمی‌گردند! (۱)

(۱) البته به تجربه روشن است که این روش (فراموشی موقت با مشغول شدن به هیجانات کاذب) نه تنها مشکلات انسان را در زندگی واقعی حل نمی‌کند بلکه خود سبب تأخیر در حل مشکلات و موجب افزایش نگرانی‌ها می‌شود خصوصاً اینکه مشغول شدن به هیجانات کاذب در مواردی موجب وارد شدن آسیب‌های جسمی و روانی جدی نیز به فرد می‌شوند.
       اما درسی که از مثال فوق (مشغول شدن ذهن به چیزی و فراموشی موقت مشکلات) می‌توان گرفت آشنایی با خاصیت بسیار مهم ذهن هر انسانی (۲) ازجمله ذهن شماست که خصوصاً اگر مبتلا به وسواس فکری هستید باید حتماً از آن اطلاع داشته باشید و آن درس این است که ظرف ذهن هر انسانی، اندازه و ظرفیت محدودی دارد به طوری که هیچ ذهنی نمی‌تواند تمام خاطرات عمر، وسوسه‌ها و انواع خطورات و مشکلات زندگی را هم‌زمان حاضر کند و در یک لحظه شما را به همۀ آن‌ها مشغول نماید.

(۲) ذهن با حافظه فرق دارد.

تمرین بسیار آسان و کاملاً مؤثر جهت دفع وسوسه‌های آزاردهنده (قابل انجام توسط خداباوران و خداناباوران)
       بنابراین هر زمان احساس کردید وسوسه‌ای نگران‌کننده و آزاردهنده یا خیالات جذاب اما غلط و فریبنده و در یک‌کلام هر خطور ذهنی قدیمی و جدید (در قالب خاطرات یا وسوسه‌ها) که عقل می‌گوید نباید به آن مشغول و درگیر شوید سراغتان آمد کافی است از این خصوصیت مهم ذهن خود که توضیح آن گذشت غافل نباشید و از این ویژگی که هر انسانی از آن برخوردار است بهترین استفاده را بنمایید به این صورت که هنگام وسوسه‌ها و خطورات ذهنی، تمرکز خود را به فکر و کار دیگری قرار دهید (حتی تکرار یک جمله ساده مثل‌اینکه به خود بگویید: «بهش فکر نکن»! «بهش فکر نکن»! «بهش فکر نکن»! ...) و این تمرکز را ادامه دهید تا به تجربه، شما نیز مطمئن شوید که بعد از زمانی معین، جا برای هر فکر و وسوسۀ آزاردهنده تنگ شده و چاره‌ای جز خارج شدن از ذهن شما برایشان باقی نمی‌ماند و حتماً شما با ادامۀ تکرار جملۀ فوق یا هر فکر و کار دیگری که مشغول آن شده‌اید از شر آن وسوسۀ مزاحم -هرچه باشد- خلاص خواهید شد!

اگر آن وسوسه خواست بار دیگر وارد ذهن شما شود باز هم کافی است، تمرین فوق را انجام دهید و با ادامۀ آن اجازه ندهید آن وسوسه در ذهن شما جای بگیرد و مستقر شود!

در صورت تکرار تمرین فوق در برنامه روزانۀ خود، در نهایت بدون تردید از شرّ هر خطور و وسوسۀ مزاحم -حتی اگر بسیار قدیمی و پرتکرار باشد- خلاص خواهید شد!

فراموش نکنید آنچه گذشت یک قانون مسلم و بارها تجربه شده است که هر کس تمرین فوق را انجام دهد، به یک نتیجۀ واحد خواهد رسید و بسته به تمرکز بهتر هر فرد در حین تمرین، زمان رسیدن به نتیجه متفاوت است و به اصطلاح: دیر و زود دارد اما بدون تردید سوخت و سوز ندارد.

بنابراین اطمینان از وجود قانون فوق که خاطر فرد را (حتی اگر به وسواس شدید مبتلا باشد تا جایی که به وجود خودش هم شک کرده باشد!) از رسیدن به نتیجۀ تضمینی آسوده می‌کند، به هر انسانی انگیزۀ کافی جهت ادامۀ تمرین فوق تا رسیدن به نتیجه را می‌دهد و همین اطلاع صرف از وجود این قانون طلایی، کلید نجات از هر وسوسۀ آزاردهنده و درمان نهایی وسواس فکری است.

نکته: خوشبخانه نگارنده ساعت‌ها مشاوره با افرادی که برخی ناگهان دچار حملۀ وسوسه‌های گزنده می‌شوند داشته‌ام، وسوسه‌هایی که سبب می‌شود بدون هیچ دلیلی سخنان زننده و زشت گاهی در خلوت و گاهی نیز در جلوت و نزد دیگران از زبان افرادی که حتی اهل ناسزا نبوده و نیستند صادر شود که فرصت طرح آن‌ها در این مختصر نمی‌گنجد و امیدوارم در کتاب درمان وسواس فکری و عملی به تفصیل این مشاوره‌ها را نیز منتشر نمایم.

 این افراد بعد از اطلاع از قانون فوق، با خاطری آسوده موفق شده‌اند هنگام شروع حملۀ وسوسه‌ها، با تکرار عبارتی نظیر «بهش فکر نکن» و خصوصاً آنچه در ادامه خواهد آمد، به طور کامل حمله‌های مذکور را خنثی و دفع کنند و از آن وسوسه به سلامت خلاص شوند.

        بنابراین به جهت اهمیت موضوع تأکید می‌کنم در حین تمرین بسیار ساده و مؤثر فوق، هرگز یادتان نرود که بدون تردید گنجایش ذهن شما محدود است و مسلماً در صورت ادامۀ تمرین فوق و مشغول شدن جدی به فکر و کار دیگر -چه بخواهید یا نخواهید- حتماً از شرّ هر نوع وسوسه و افکار مزاحم خلاص خواهید شد و برای رهایی دائم از هر نوع وسوسه، اگر تمرین فوق را هر ۲۴ ساعت یک‌بار در برگۀ محاسبۀ اعمال که در «اینجا» توضیح دادم، ارزیابی کنید، مطمئن باشید به‌تدریج حتی بر خاطرات قدیمی آزاردهنده و وسوسه‌های گزندۀ خویش نیز غلبه خواهید کرد و می‌توانید ذهنتان را از زباله‌هایی که ممکن است سال‌ها شما را درگیر خودش نموده باشد پاک و خالی کنید و در نهایت اگر دچار انواع وسواس‌های فکری و عملی شده باشید از شر این بیماری نیز ولو شدید، برای همیشه خلاص شوید.

تمرین کاملاً مؤثر دیگر جهت دفع وسوسه‌های آزاردهنده (قابل انجام توسط خداباوران)
       تمرین فوق را علاوۀ بر افراد خداناباور، خداباواران نیز می‌توانند انجام دهند اما اگر شما از گوهر ارزشمند اعتقاد به خدا محروم نباشید می‌توانید به‌جای تکرار عبارت «بهش فکر نکن»! و امثال آن، اسم زیبا و آرامش‌بخش «خدا» را تکرار کنید و اگر مسلمان هستید می‌توانید از نام جلالۀ «الله» که شامل تمام اسماء و صفات خداوند است استفاده نمایید (یعنی با گفتن «الله» شما در واقع تمام اسامی و صفات خداوند مثل خالق، روزی‌دهنده، بخشنده، ایمنی‌بخش، مهربان و غیره را هم‌زمان یاد می‌کنید).

خصوصاً هنگام حمله و هجوم تند و تیز و ناگهانی انواع وسوسه‌ها و خطورات غیر خردمندانه (در قالب خاطرات قدیمی و جدید و حتی برخی اوقات بدون هیچ دلیل) کافی است نام فرخندۀ «الله» یا به زبان فارسی «خدا» را با حضور قلب و توجه تکرار کنید تا به تجربه ببینید بعد از مدت کوتاهی دیگر هیچ اثری از وسوسه‌ها و خطورات در قلب و ذهن و جان شما باقی نمی‌ماند و احساس آرامشی فراتر از تکرار عباراتی نظیر «بهش فکر نکن» به شما دست خواهد داد.
نکته: تکرار قلبی نام خداوند (بر خلاف تکرار بدون هیچ توجهی به معنا) اجازه نمی‌دهد خود این تکرار، تبدیل به وسواس جدیدی شود و شما با تحقیقی ساده می‌توانید متوجه فرق اساسی بین آثار ذکر قلبی با آثار ذکر زبانی شوید.
       فرق تکرار عبارت «بهش فکر نکن»! با تکرار قلبی اسم «خدا» در این است که شما علاوه بر نتایج فوق (خالی شدن موقت ذهن از ضایعات)، از کمک ویژۀ خداوند نیز در خالی کردن دائم ذهن از ضایعات و زباله‌های زائد به‌صورت تضمینی بهره‌مند خواهید شد و در صورت ذکر قلبی خدا در عرض چند لحظه قلبتان آرام شده و از شر هرگونه وسوسه، استرس و غصه‌هایی که عموم مردم به آن مبتلا هستند در امان خواهید ماند و نتایج پایدار و لذت‌بخش دیگری را تجربه خواهید نمود که توصیف، توضیح و حتی شمارش آن‌ها در این مختصر نمی‌گنجد و بهترین راه درک آن تجربۀ خود شماست.
       برای این منظور کافی است عبارت «آثار ذکر خدا» را در فضای مجازی جستجو کنید و از نتایج محسوس ذکر قلبی خداوند در زندگی فردی و اجتماعی خویش شگفت‌زده شوید در حالی که ناباوران و حتی افرادی که باوری سطحی به خدا دارند و در حال تجربۀ آثار هولناک دوری از یاد آفریدگار خویش هستند، بهتر از دیگران این خلأ بزرگ را احساس می‌کنند؛ ازجملۀ آثار دوری از یاد خدا: خود فراموشى، سخت شدن زندگی، بی‌اعتقادی به اخلاق و اصول انسانی، از دست دادن شادی‌های واقعی، غفلت‌های تلخ، دور شدن از انسان‌های خوش‌باطن و جذب شدن به افراد بدخواه و پلید است.                                                                                قسمت ۵: تمرین عاقل شدن (کلیک)

لطفاً سؤالات خود در موضوع خدا، ادیان و مذاهب را به این صفحه (کلیک) ارسال کنید!

نظرات  (۲)

  • مهناز 15 ساله
  • سلام وقت شما بخیر

    ببخشید دوباره پیام میدم آخه مجبورم کسی نیست کمکم کنه 

    شما بهم گفتید من وسواس فکری دارم من راه حل درمان وسواس شما رو خوندیم وار منظورتون رو متوجه شدم که هر موقع وسواس وارد ذهنم شد خودمو با یه جمله سرگرم کنم تا وسواس نتونه توی ذهنم جا کنه اما مشکل اصلی من اینکه نموتنم رو یه جمله تمرکز کنم و سریع تمرکزم رو از دست میدم ضعف اراده دارم و زود ازش ناامید میشم و رهاش میکنم 

    به دور و برم که نگاه میکنم فقط بهم یادآور میشه که هیچی وجود ندارد حتی خودم 

     

    و... می‌دونم که تمرینی که شما دادین آسونه اما نمی‌دونم چرا نمیتونم انجام بدم اصلا رو هیچی نمیتونم تمرکز کنم یه وقتایی از بس ذهنم شلوغ میشه کم مونده روانی شم حتی خودمم نمی‌دونم چمه و چرا اینجوری میشم 

    ممنون میشم پاسخ بدین 

    پاسخ:
    سلام

    وقت شما هم به خیر
    آنچه شما مخاطب محترم توضیح دادید یک مشکل شناخته‌شده با راه حل مشخص است که به دلایل متعدد برای افراد گوناگون در سنین و شرایط مختلف ایجاد می‌شود و درهرصورت تجربه نشان داده خوشبختانه این مشکل پایداری ندارد و شما به خواست خدا از آن عبور خواهید کرد.
     اما اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن و بدون تحمل فشار اضافه از آن عبور کنید لازم است توجه کنید سخت‌ترین بخش تمرین که در ابتدای همین صفحه آمده شروع آن است و شما حتی اگر یک‌ بار آن را انجام دهید به تجربه خواهید دید سختی آن برای بار دوم کمتر می‌شود و تکرار آن (خصوصاً اگر جمله یا کلمۀ شما ذکر خدا باشد) به‌تدریج نه‌تنها این تمرین را آسان بلکه شیرین خواهد نمود و همین دیدن نتیجه باعث خواهد شد انگیزه پیدا کنید و تا رسیدن به نتیجۀ مطلوب آن را ادامه دهید.
    اما راه‌حل:
    این بار تمرین را آغاز کنید و به‌محض اینکه دیدید ارده‌تان سست شده (ولو چند ثانیه هنوز از تمرین نگذشته)، فوراً تمرین را ترک کنید و منتظر بمانید تا دوباره اراده‌تان از حالت سستی خارج شده و به حالت عادی برگردد؛ سپس تمرین را به همان شیوه تکرار کنید.
    طبق توضیحاتی که در ابتدای همین پاسخ دادم فراموش نکنید اگر بار اول فقط در حد چند ثانیه این تمرین را انجام دهید و به دلیل ضعف اراده تمرین را ترک کنید تا اینجا هم قطعاً شما سود بزرگی کرده‌اید چون با همان یک‌بار، شما توانسته‌اید اولین قدم تمرین که سخت‌ترین بخش آن است را بردارید و هر چه این تمرین را به روشی که گذشت (ولو هر روز یک بار) تکرار کنید خودتان به تجربه خواهید دید تمرین مرتب آسان و آسان‌تر و در نهایت شیرین می‌شود و کمک می‌کند گاهی در چند ثانیه از شر افکار مزاحم راحت شوید و هر چه تمرکز و توجه شما به معنای کلمه یا جمله‌ای که می‌گویید بیشتر باشد زودتر به نتیجۀ مطلوب می‌رسید.
    البته ببینید چه وقت حال‌تان بری انجام تمرین بهتر و اراده‌تان برای انجام آن از وقت‌های دیگر قوی‌تر است (مثلاً بعد از خواب کافی مثل خواب شب) سپس سعی کنید از آن‌وقت بیش از اوقات دیگر برای انجام این تمرین استفاده کنید.
    در هر صورت حتماً طوری برنامه ریزی کنید که این تمرین را با فشار و تحمیل انجام ندهید و در انجام آن عجله نکنید و بدانید اگر فقط روزی یک بار ولو چند ثانیه این تمرین را انجام دهید ولی انجام آن را برای روزهای دیگر ترک نکنید به تجربه ثابت شده است که شما نیز به خواست خدا به نتیجۀ مطلوب خواهید رسید.
     مهم این است که به شیوه‌ای که گفته شد این تمرین را بدون فشار آغاز کنید و تا رسیدن به نتیجۀ مطلوب آن را ترک نکنید.
     
    همیشه در مسیر درست موفق باشید ایموجی گل

    سلام من چون ضعف اراده داشتم شما گفتین تمرین درمان وسواس رو بدون فشار اضافه انجام بدم و من موفق شدم و شش روز هست که تکرار تمرین برام آسون شده 

    اما یه چیز خیلی نگرانم کرده اینکه من بعد از شش روز که تمرین برام آسون شده بود  حالام احساس میکنم تمرین دوباره برام سخت شده مثل روز اولی که شروع کردم نمی‌دونم شاید به خاطر ضعف اراده ام هست ولی هر چی هست خیلی نگرانم کرده

    پاسخ:
    سلام

    وقت شما هم به خیر
    خوشبختانه همین‌که موفق شدید تمرین مذکور را آغاز کنید، یکی از مهم‌ترین‌ بخش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید.
     آنچه اینک برای شما مخاطب محترم پیش‌آمده، در هر کار دیگری که حتی انجامش نیاز به تمرین ندارد هم پیش می‌آید.
    به‌عنوان نمونه گاهی ما به دلایل گوناگون احساس می‌کنیم کارهای ساده‌ای مثل پیاده‌روی، استحمام و غیره برایمان خیلی سخت شده و اصلاً اراده و حال انجامشان را در آن لحظه نداریم!
    ما در این لحظات می‌توانیم یکی از سه کار زیر را انجام دهیم:
    اول: آن کاری که احساس می‌کنیم انجامش برایمان سخت شده را رها کنیم تا حال و انگیزۀ انجامش را پیدا کنیم چون به تجربه برای هرکسی ثابت است چنین بی‌حالی‌هایی موقتی است و دوام ندارد (معمولاً بعد از چند دقیقه یا نهایتاً چند ساعت از بین می‌رود) بنابراین می‌توان در این لحظات، کارهای شدنی مثل خواب و غیره را انجام داد تا این اوقات راحت‌تر بگذرند و سستی اراده و بی‌حالی برطرف شود.
    دوم: هم‌چنین می‌توانیم چند لحظه فکر کنیم ببینیم آیا دلیل قانع‌کننده‌ای پیدا می‌کنیم که به ما حال و انگیزه بدهد آن کار را انجام دهیم؟ و به‌محض اینکه آن دلیل قانع‌کننده را پیدا کردیم و دیدیم حال و انگیزۀ انجام آن در ما پیدا شده، اقدام کنیم.
    سوم: اما اگر احساس کردیم چاره‌ای از انجام آن کار در آن لحظه نداریم، خیلی کوتاه با زبان خودمانی دعا کنیم و از خداوند بخواهیم به ما حال و انگیزۀ انجام آن کار را بدهد، سپس تا وقتی دعایمان مستجاب نشده و حال و انگیزه در ما پیدا نشده حواسمان باشد که خداوند صلاح ما را بهتر از خودمان می‌داند بنابراین کم‌صبری نکنیم.
    سپس به‌محض اینکه  دیدیم خداوند دعایمان را اجابت نموده و حال و انگیزه در ما پیدا شده، باز با زبان خودمانی (درست همان‌طور که از مردم تشکر می‌کنیم) از خداوند تشکر کنیم که این تشکر باعث می‌شود اگر دفعه بعد دوباره بی‌حال شدیم خداوند بیشتر توفیق دهد. (۱)

    آنچه در بالا گذشت در مورد هر کاری که احساس کردیم نسبت به انجامش ارادۀ ما سست شده و حالش را نداریم قابل اجراست خصوصاً برای تمرینی که شما مشغول آن هستید که اگر به همان شیوۀ فوق و شیوه‌ای که در پرسش و پاسخ قبلی «اینجا» توضیح داده شد آن را ادامه دهید (یعنی فقط زمانی که احساس کردید حال دارید انجامش دهید و الا رهایش کنید) نه‌تنها وسواس را درمان می‌کند بلکه نتایج فوق‌العاده دیگری هم دارد. (۲)

    پس با توضیحات فوق معلوم شد اگر روزی این تمرین مثل آب خوردن برایتان آسان شد بازهم یادتان نرود هر انسانی به دلایل مختلف گاهی حال اینکه برود یک لیوان آب بخورد را هم در خودش احساس نمی‌کند و همین کار آسان برایش از کوه کندن هم سخت‌تر به نظر می‌رسد که در این صورت می‌تواند یکی از سه کار فوق را انجام دهد و الا اگر به خود فشار زیادی را تحمیل کند خطر احساس ناامیدی وجود دارد.

    ________________
    پاورقی
    (۱) لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ

    اگر شکرگزارى کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود!

    (۲) برای اینکه بدانید نتایج دیگر این تمرین که در حال انجامش هستید چیست اگر وقت کردم سعی می‌کنم پرسش و پاسخ مشابه با یکی از مخاطبان که به‌شدت دچار وسواس بود را منتشر کنم؛ این بزرگوار مثل شما همین تمرین (که روش انجامش در ابتدای همین صفحه آمده) را از صفر شروع کرد و الان در انجام آن حرفه‌ای شده است به‌طوری‌که می‌تواند در همان لحظه انجام این تمرین موفق به دفع وسوسه (و نفی خطورات خصوصاً آزاردهنده) شود و آرامش ذهنی را فوراً تجربه کند و اگر دچار استرس و نگرانی شده باشد در مدتی کوتاه قلباً احساس راحتی کند و حتی بر حالات خطرناکی مثل وقتی‌که دچار خشم شدید شده با همین تمرین غلبه کند و آرامش عمیق را تجربه نماید.
    اطلاع شما و دیگر مخاطبان از تجربۀ این فرد و پرسش و پاسخ با او (که مثل شما از پایه و به‌طور اصولی تمرین فوق را شروع کرده) می‌تواند راه‌ را برایتان میان‌بر کند تا بدون آزمایش و خطای بیش‌ازحد، در کمترین زمان ممکن از نتایجی که به بخشی اشاره کردم بهره‌مند شوید.
    البته انتشار این پرسش و پاسخ ضرورت ندارد چون شما موفق شدید یکی از مهم‌ترین بخش‌های تمرین که آغاز آن است را پشت سر بگذارید و اگر مهم‌ترین بخش تمرین که تکرار آن است را ترک نکنید شما نیز به خواست خدا همان نتایج را شخصاً تجربه خواهید کرد.
    من قبلاً می‌خواستم این پرسش و پاسخ را -مثل خیلی از کارهای دیگر- منتشر نمایم اما واقعاً به دلیل کارهای در اولویت موفق نشدم و بعید هم می‌دانم موفق شوم بنابراین از شما و سایر مخاطبان محترم می‌خواهم دعا کنید تا خداوند اگر صلاح می‌داند مرا در این کار موفق نماید که عرض کردم اگر هم نشد، به خواست خدا هیچ خللی به موفقیت شما وارد نمی‌کند.

    همیشه در مسیر درست موفق باشید ایموجی گل
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی