اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

سلام
خوش آمدید.

مخاطبان محترم
در حال حاضر فعال‌ترین صفحه‌ی ما، در پیام‌رسان «ایتا» می‌باشد:
https://eitaa.com/esbatekhodavand
نشانی ما در سایر پیام‌رسان‌های مشهور داخلی و خارجی:
esbatekhodavand
همیشه در مسیر درست موفق باشید.

آخرین نظرات

 پاسخ دهنده: نویسندۀ کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه 

وابسته به: کانال اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

فهرست (بر هر قسمت کلیک نمایید):

مقدمه : ثبات شخصیت چیست و چگونه به آن برسیم؟

قسمت ۱: ارزیابی روازنۀ عملکرد (محاسبۀ اعمال) در کمتر از 1 دقیقه

قسمت ۲: درمان پرحرفی

قسمت ۳: درمان وسواس

قسمت ۴: تمرین عاقل شدن

قسمت ۵: درمان ناامیدی

قسمت ۶: مدیریت ارتباط با دیگران

قسمت ۷: درمان اعتیاد به رایانه و فضای مجازی

انجام روش‌ زیر آسان طراحی شده و مشکل‌ترین قسمت، خواندن متن آن است که اگر درست متوجه شوید، شما نیز به تجربه خواهید دید با هر بار عمل به تمرین مطرح شده به هدفتان نزدیک‌تر خواهید شد و به عنوان یک قاعده فراموش نکنید تکرار هر عمل -ولو در ابتدا بسیار سخت به نظر آید- به تدریج انجام آن‌را آسان و آسان‌تر خواهد نمود. ایموجی گل

مقدمه:

۷ روش آسان جهت موفقیّت در محاسبۀ روزانۀ اعمال، درمان پرحرفی، وسواس و ناامیدی و تمرینانی مؤثر جهت عاقل شدن، مدیریت ارتباط با دیگران و ترک اعتیاد به رایانه و فضای مجازی

 ثبات شخصیت چیست و چگونه به آن برسیم؟

  سلام
سالهاست دنبال تان میکنم و کتابتان را چند بار خوانده‌ام.
از مطالب تان (چند هفته نمی دانم چرا هیچ فعالیتی نداشتید) و پاسخ های علمی و امیدبخش تان در این سالها اینطور می فهمم که شما با اینکه در درمان وسواس به ما کمک می کنید اما خودتان با این بیماری بیگانه هستید .
خوش به حالتان که توانستید به زندگی شاد و آرام مخصوصا همان طور که در کتاب گفتید بعد از تلاش زیاد بالاخره به یقین کامل برسید.
من هم واقعاً خیلی دارم تلاش می کنم و امیدوارم به همین هدف و آرزو برسم اما فعلا گرفتار مشکلاتی مثل وسواس و ناامیدی و ... هستم.
اگر ممکن است بگویید اولین قدمی که باعث شد خودتان را پیدا کنید و به ثبات شخصیت برسید چه بود؟
ممنونم. (مشاهدۀ متن سؤال فوق)

سلام 

سپاس‌گزارم و خود را شایستۀ آنچه بیان کردید نمی‌دانم.

 بنابراین قبل از پاسخ به سؤال شما ابتدا ببینیم کسانی که دارای شخصیت با ثبات و محکمی هستند چه خصوصیاتی دارند:
 این افراد حداقل هر ۲۴ ساعت یک‌بار، عملکرد خود را ارزیابی می‌کنند (محاسبۀ اعمال که در ادامه روش انجام آن را توضیح خواهم داد)، به همین جهت، این توانایی را پیدا می‌کنند تا به‌تدریج نقاط ضعف خود ولو بسیار بزرگ (حتی اگر وسواس شدید فکری و عملی باشد) را تبدیل به نقاط قوت نمایند.
 تصمیمات ایشان خردمندانه است به‌طوری‌که در شرایط بحرانی نیز راسخ بوده و به انتخاب خود اطمینان دارند و به آن احترام می‌گذارند که باز هم در ادامه تمریناتی ساده جهت عاقل شدن را برایتان توضیح خواهم داد.
همواره امیدوارند و طبق روش‌هایی که توضیح خواهم داد اجازه نمی‌دهند به بیماری‌هایی نظیر وسواس فکری و عملی، افسردگی، دمدمی‌مزاجی و زودرنجی مبتلا شوند و در صورت ابتلا با ارزیابی هرروزۀ عملکرد خویش -در کمترین زمان ممکن- از آن‌ها رها می‌گردند.
 رفتارهای آنی و احساسی از خود بروز نمی‌دهند و خصوصاً هنگام عمل به تصمیمات خردمندانه، هرگز دچار تزلزل، شک و دودلی نمی‌گردند!
 پیوسته شادند و در بروز عواطف و پایبندی به عهد و پیمان -حتی نسبت به کمترین دوستان خویش نیز- با ثبات و تا آخرین لحظه وفادارند، به همین جهت در صورت مواجهه با بی‌وفایی و حتی طرد شدن توسط دیگران، کمترین تزلزل از خود نشان نمی‌دهند و با خاطرۀ خوش از هر حادثۀ کوچک و بزرگ عبور می‌کنند.
 و خصوصیات مهم دیگر که در ادامه توضیح خواهم داد و داشتن هرکدام از آن‌ها آرزوی هر انسان خردمند و آزاده است.
پس اگر شما هم به راستی دوست دارید به ثبات شخصیت برسید، ابتدا باید شخصیت خودتان را پیدا کنید و سپس تمریناتی که خواهد آمد و سست‌ترین اراده‌ها نیز توان  انجام آن‌ را دارند، تجربه کنید.
برای پیدا کردن شخصیت خود کافی است فقط یکی از ۷ تمرین بسیار ساده و مجربی که خواهد آمد را (طبق سلیقه خود، خصوصاً راه‌کار اول، محاسبۀ اعمال) را انتخاب کنید و انجام دهید که باعث می‌شود در قدم اول شخصیت خود را پیدا کنید و سپس در قدم دوم برای اینکه به ثبات شخصیت نیز برسید، ۶ راه‌کار دیگری که در قالب تمریناتی بسیار آسان خواهد آمد را به تدریج انجام دهید تا شما نیز (مانند برخی که به نگارنده گزارش دادند) مسلماً ثبات شخصیت را تجربه کنید که در این صورت خواهید توانست با ادامه دادن تمرینات مذکور به‌طور اساسی و پایدار بر تمام مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی خویش، یکی بعد از دیگری غلبه نمایید.
 این تمرینات یا راه‌کارهای ۷ گانه عبارت‌اند از:
۱- آموزش بسیار آسان محاسبۀ اعمال (کلیک) که شما می‌توانید هرروز در کمتر از ۱ دقیقه، به ارزیابی نقاط مثبت و منفی ۲۴ ساعت گذشتۀ خود بپردازید و به‌تدریج نقاط مثبت خود را زیاد و تکمیل نموده و نقاط ضعف و منفی خویش را به‌طور کامل حذف نمایید.
۲- تمرینات ساده و مجرب جهت تجربۀ سکوت و درمان عوارض فراوانِ پرحرفی و حذف سخنان غیرضروری. (کلیک)
۳- تمرین رفع فوری وسوسه و درمان اساسی وسواس و چند روش مجرب جهت اخراج دائم ضایعات ذهنی قدیمی و جدید؛ مناسب همۀ اقشار اعم از مذهبی و غیرمذهبی. (کلیک)
۴- تمرینات بسیار آسان و مؤثر جهت عاقل شدن و عاقلانه عمل کردن قبل از هر کار کوچک و بزرگ، به همراه توضیحاتی در خصوص اشتباه گرفتن «تجربه» به جای «عقل» توسط ناباوران و نتایج تلخ این اشتباه. (کلیک)
۵- روش ایجاد امید پایدار و ریشه‌کنی بدبینی‌های بی‌اساس و حذف کامل ناامیدی و احساس بن‌بست از زندگی. (کلیک)
۶- آموزش تعدیل و مدیریت ارتباط با دیگران در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی. (کلیک)
۷- مدیریت آسان جهت رفع وابستگی و اعتیاد به رایانه (تلفن همراه، لپ‌تاپ و...) و فضای مجازی. (کلیک)
این راه‌کارها، حاصل تحقیق از منابع معتبر و تجربۀ نگارنده از نوجوانی تا به امروز است، بنابراین خصوصاً از مخاطبان نونهال و نوجوان که بسیار مستعد تحول هستند دعوت می‌کنم این فرصت سرنوشت‌ساز (که مسلماً فواید شیرین و فراموش‌نشدنی آن تا پایان عمر خصوصاً مواقع بحرانی با ایشان باقی خواهد ماند) را حتماً از دست ندهند.
 این راه‌کارها، در قالب تمریناتی بسیار آسان و مجرب طراحی شده‌اند که به درد همۀ مردم ازجمله اعضای صفحات نگارنده (مذهبی، غیرمذهبی، خداباوران، خداناباوران، ندانم گرایان و غیره) می‌خورد به‌طوری‌که برخی که ارادۀ آن‌ها (به دلیل وسواس شدید فکری و غیره)، به‌شدت سست شده بود خوشبختانه گزارش دادند انجام این تمرینات برایشان آسان بوده و به نتایج زودبازده و محسوسی نیز رسیده‌اند و به گواهی نزدیک‌ترین افراد این افراد، اینک در حال تجربۀ ثبات شخصیت در زندگی فردی و اجتماعی خویش هستند.

به‌عنوان نمونه، من در راه‌کار شمارۀ ۷ فوق (مدیریت رایانه و فضای مجازی) حادثۀ شنیدنی (و قابل استفاده برای عموم مردم) که حدود ۲۵ روز پیش خودم آن را تجربه کردم را توضیح داده‌ام که مسلماً اطلاع از آن می‌تواند به کسانی که به رایانۀ خود (در قالب تلفن همراه، لپ‌تاپ و غیره) و فضای مجازی دل‌بستگی دارند راه‌کارِ مؤثری را نشان دهد تا بتوانند به‌آسانی این وابستگی را مدیریت نموده و حتی به طور کامل از بین ببرند و ضمن امکان استفادۀ مختصر و مفید از رایانۀ خود، از عوارض جسمی و اضطراب‌های ناشی از آن نیز به‌کلی آسوده‌خاطر شوند و در نهایت مانند من با خیال راحت فرصت پیدا کنند تا به کارهای در اولویت زندگی خود برسند و ضمن رفع مشکلات خصوصاً مهم‌، به بالاترین آرزوهای خردمندانۀ خویش نیز دست پیدا کنند.
مسلماً وقتی ریشه‌کن شدن وابستگی به رایانه برای من امکان‌پذیر است (که مجموع صفحاتم تا ابتدای ۱۴۰۱، حدود ۱۳ هزار عضو و ۲ هزار بازدید روزانه دارد و رایانه‌ام سال‌ها، تقریباً ۲۰ ساعت در شبانه‌روز روشن بود و فقط یکی از فیلم‌های تولیدی نگارنده تا امروز ۱,۷۰۱,۵۱۳ بازدید شده است)، پس طبعاً برای عموم مردم که به‌صورت حرفه‌ای در فضای مجازی حضور ندارند آسان‌تر است.
این حادثۀ فرخنده (که می‌توانید در ادامه از جزئیات آن مطلع شوید)، باعث شد ضمن اینکه به کارهای در اولویت خویش برسم، تصمیم بگیرم ازاین‌پس بعد از تکمیل هر بخش از کتاب‌ خود با نام اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه و تولید فیلم و محصولات دیگر «کلیک»، به صفحات خود جهت بارگذاری آن تولیدات سر بزنم و در همان زمان به بخش سؤالات ارسالی شما مخاطبان محترم نیز در حد توان پاسخ دهم.
بنابراین با توجه به اینکه ممکن است از این پس بین بارگذاری تولیدات نگارنده و پاسخ به سؤالات شما فاصله شود، تصمیم گرفتم خصوصاً برای برخی اعضای محترم که سال‌هاست صفحات نگارنده را پیگیری می‌کنند، ۷ راه‌کار کلیدی که در هفت قسمت از نظرتان خواهد گذشت را به همراه تمریناتی بسیار آسان و مجرب را هدیه دهم تا با عمل به آن‌ها این فاصلۀ زمانی جبران شود.

نکتۀ ۱:  با توجه به اهمیت و مجرب بودن راه‌کارهای مذکور، خصوصاً اگر دچار وسواس ذهنی هستید توصیه می‌کنم هر زمان حال و شوق داشتید ادامۀ مطلب را مطالعه نموده تا بدون زیاده‌روی یا کوتاهی (افراط و تفریط) راه‌کارهای ۷ گانۀ مذکور را تجربه کنید و به این وسیله شما نیز از شرّ بسیاری از مشکلاتی که اغلب مردم به آن دچار هستند به صورت پایدار نجات پیدا کنید و زندگی خود را به معنای حقیقی متحول نمایید.

نکتۀ ۲: عمل به این ۷ راه‌کار، برای کسانی که طی این سال‌ها مرتب پیام می‌دهند که به دلیل وسواس فکری یا مشکلات دیگر -علیرغم مطالعۀ کتاب نگارنده- هنوز نسبت به باورهای اساسی خویش (خصوصاً در وجود خدا) به یقین مستدل نرسیده‌اند کاملاً مفید و عملیاتی است.

 

پیش‌گفتار:
       آنچه باعث شد امروز موفق به انتشار ۷ راه‌کار که در ادامه خواهند آمد شوم این بود که حدود ۲۵ روز قبل حادثه‌ای شیرین در زندگی من اتفاق افتاد که در پایان این نوشتار با جزئیات آن را توضیح خواهم داد.

این حادثۀ غیرمنتظره باعث شد بالاخره آن‌طور که آرزو داشتم موفق به مدیریت مفید رایانه و فضای مجازی شوم به‌طوری‌که امروز به‌آسانی می‌توانم بر خلاف گذشته، بدون تحمل هیچ فشاری از رایانۀ خود (که سال‌ها حدود ۲۰ ساعت در روز روشن بود)، فقط چند ساعت استفاده کنم و تنها بعد از تکمیل هر کدام از تولیدات زیر (ولو با فاصلۀ طولانی) جهت بارگذاری، به صفحات خود در فضای مجازی سر بزنم!

رهایی از وابستگی به رایانه و فضای مجازی باعث شده در دفعات بیشتر، خواب‌های عمیق و طولانی را تجربه نموده و بیشتر فرصت پیدا کنم تا با ذهنی آزاد و انرژی فراوان، کارهای در اولویت و تولیدات خویش را بعد از سال‌ها معطلی و ناکامی شروع یا تکمیل نمایم.

برخی از این طرح‌ها و تولیدات مذکور به ترتیب اولویت عبارتند از:

- تکمیل تحقیقات شخصی که بخشی از آن را در کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه منتشر نموده‌ام و اضافه کردن مطالب آماده شده به این کتاب (مانند اثبات یگانگی و غیرمادی بودن طراح جهان صرفاً با تکیه بر شواهد عینی) که -علیرغم درخواست متعدد مخاطبان- هنوز به آن اضافه نشده‌ است!

- تکمیل کتاب درمان وسواس فکری و عملی که برخی مخاطبان محترم به طور جدی خواهان انتشار آن هستند که به ایشان اطمینان می‌دهم -تا انتشار کتاب مذکور در آینده- اگر به راه‌کارهای بسیار ساده و مجربی که در ادامۀ همین نوشتار توضیح خواهم داد عمل کنند، مسلماً علاوه بر درمان وسواس به نتایج بسیار فراتری نیز خواهند رسید.

- تولید فیلم‌های مستند در موضوعات گوناگون که برخی از آن‌ها نزدیک به تکمیل (کلیک) هستند و موارد فراوانی نیمه کاره رها شده‌اند که امیدوارم با توجه به فرصت و فراغت پیش‌آمده حاصل از مدیریت رایانه و فضای مجازی، تکمیل شوند.

- و غیره ...

آشنایی کلی با راه‌کارهای ۷ گانه جهت ایجاد تحول در زندگی، خصوصاً برای افراد سست اراده

       در ابتدا لازم است توجه داشته باشیم (قانون حاکم بر طبیعت که همه به تجربه شاهد آن هستیم نشان می‌دهد) برای رسیدن به هر هدف ارزشمندی باید ابتدا عقل خویش را به کار انداخت و هوشمندانه عمل نمود و انتظار نداشت با دست روی دست گذاشتن و هیچ کاری انجام ندادن و همچنین با اهمیت ندادن کافی به اندیشه و خرد، موفق شد به‌صورت خود به خودی و تصادفیِ محض، از مشکلات خصوصاً بزرگ و کهنه نجات پیدا کرد و بدون هیچ تلاشی بعد از سال‌ها ناکامی، خواب عمیق و راحت را تجربه نمود و از زندگی پیوسته شاد (علیرغم وجود تمام حوادث تلخ و شیرین) بهره‌مند شد!
        از طرف دیگر تجربۀ هر انسانی، با هر باور و از هر کشوری، نشان می‌دهد علت بروز تمام ناراحتی‌ها، استرس‌ها، افسردگی‌‌های عمیق، شادی‌های انفجاری، کاذب و زودگذر (که به دنبال خود فرد را به انواع خماری‌ها، کلافگی‌ها، احساس پوچی و غصه‌های بی‌سابقه می‌کشاند و اجازه نمی‌دهد از شادی واقعی لذت ببرد) چیزی نیست مگر تخلیه نکردن به موقع زباله‌های ذهنی که گاهی این زباله‌ها، بسیار کهنه، قدیمی و آزاردهنده می‌شوند که اگر باز هم دست روی دست بگذارید و راه‌کارهای مجربی که در ادامه توضیح خواهم داد را به کار نگیرید، چه بسا این ضایعات متعفن ذهنی تا لحظۀ مرگ شما را رها نکنند و تجربۀ زندگی شاد و آزاد را -البته به دلیل سهل‌انگاری خودتان- از شما بگیرند!

چرا مدیریت وسوسه‌ها و واردات ذهنی ضرورت دارد؟
       آن حقیقتی که نباید با سهل‌انگاری از کنارش عبور کنید و الا اوضاع روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود توجه به این نکته است که هیچ انسانی (از کودک تا بزرگ‌سال، ولو چندان عاقل هم نباشد) حاضر نیست درب منزلش را ۲۴ ساعته باز بگذارد تا هر کس و ناکس هر زمان خواست وارد خانه‌اش شود و هر کاری که دلش خواست انجام دهد!

عکس درب منزل که سردر آن نوشته، ورود هر کس و ناکس آزاد است!
        اما چطور می‌شود که ما علیرغم اینکه خیال می‌کنیم انسان‌هایی بالغ و عاقل هستیم حاضر شده‌ایم به‌راحتی درب ذهنمان را چهارتاق، نسبت به سخنان هر کس و ناکس، هر صدا و تصویر و هر نوع اوهام و خیال‌بافی بدون هیچ محافظی، ۲۴ ساعته باز بگذاریم تا هرکسی چه اشخاص چه رسانه‌ها و غیره، هر زمان هوس کردند و دلشان انواع تیرهای زهرآگین را در قالب وسوسه و اخبار بعضاً استرس‌آور به اعماق جان‌مان پرتاب کنند و هر بلائی که خواستند بر سر آرامش و امنیت فردی، خانوادگی و اجتماعی‌مان بیاورند!

عکس ذهن انسان که سردر آن نوشته، ورود هر وسوسه، خبر، شبهه و هر خطور ذهنی توسط هر کس و ناکس آزاد است!

تا جایی که برخی مرتب پیام می‌دهند و خواهش بلکه التماس می‌کنند تا به آن‌ها بگویم چطور می‌توانند بدون خوردن قرص‌های خواب‌آور با دوز بالا و پر عارضه، فقط یک‌بار دیگر بعد از مدت‌ها، خوابی عمیق را تجربه کنند و از انواع وسوسه‌ها (ازجمله برخی خطورات وحشتناک مانند خودکشی) که در خواب‌وبیداری رهایشان نمی‌کند راحت شوند یا حداقل بتوانند برای رفع شبهات بسیار ساده نسبت به خدا و دیگر باورهای سرنوشت‌ساز خویش، کتاب نگارنده را بدون حواس‌پرتی به پایان برسانند و مانند افرادی که هنوز به مشکلات ایشان مبتلا نشده‌اند به نتیجۀ مورد انتظار برسند (نمونه)!

عکس فردی در خواب عمیق و راحت.

خودتان بعد از تجربۀ راه‌کارهای ۷ گانۀ زیر، نتیجۀ محسوس آن را قضاوت کنید.
       خب، پس حال با این مقدمۀ نسبتاً کوتاه، قصد دارم راه‌کارهای بسیار ساده و کاملاً شدنی را در هفت قسمت به اطلاع شما مخاطبان محترم از نونهال تا بزرگسال برسانم که اگر آن‌ها را طبق توضیحات ارائه شده تجربه کنید خودتان به تجربه خواهید دید ضمن رفع محسوس مشکلات زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی، (ولی خیلی بزرگ) دیگر ذهن شما تبدیل به سیبل انواع وسوسه‌ها و نگرانی‌ها نیز نخواهد شد و حتی قادر خواهید بود ضایعات قدیمی ذهنی در قالب خاطره و یا هر چیز دیگر (که تل‌انبار آن‌ها هیچ آورده‌ای جز تکرار ناراحتی‌های بی‌حاصل برای شما ندارد) را برای همیشه از ذهن و زندگی خود اخراج کنید و صرفاً از عبرت‌های مفید باقی ماندۀ آن‌ها بهره ببرید.

برای رسیدن به نتیجۀ سریع، لازم است راه‌کارهای ۷ گانه را با چه هدفی تمرین کنید؟
      نگارنده راه‌کارهایی که در ادامه از نظرتان خواهند گذشت را از سن نونهالی تا به امروز سال‌هاست موبه‌مو و آنهم فقط برای رشد شخصیت خودم با موفقیت تجربه کرده‌ام، بدون اینکه ذره‌ای هدفم از اجرای این راه‌کارها این باشد که نسبت به دوستان و سایر مردم از جهت اخلاق، ادب، عقل، زندگی شاد و دیگر خصوصیات مثبت، بالاتر و برتر باشم که امیدوارم شما نیز همین هدف را دنبال کنید تا بدون درگیر شدن به حواشی در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسید.

قسمت ۲: روش آسان ارزیابی روازنۀ عملکرد (محاسبۀ اعمال) در کمتر از 1  دقیقه (کلیک)

لطفاً سؤالات خود در موضوع خدا، ادیان و مذاهب را به این صفحه (کلیک) ارسال کنید!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی