اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

سلام
خوش آمدید.

مخاطبان محترم
در حال حاضر فعال‌ترین صفحه‌ی ما، در پیام‌رسان «ایتا» می‌باشد:
https://eitaa.com/esbatekhodavand
نشانی ما در سایر پیام‌رسان‌های مشهور داخلی و خارجی:
esbatekhodavand
همیشه در مسیر درست موفق باشید.

آخرین نظرات

تهیه و تنظیم: نویسنده‌ی کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه 

وابسته به: کانال اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

 شما در حال مطالعه‌ی مجموعه نوشتار«درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» قسمت پنجم می‌باشید؛ پیشنهاد می‌کنم برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر، این مجموعه نوشتار را از قسمت اول به ترتیب مطالعه نمایید. در پایان هر قسمت با کلیک بر لینک ارائه شده می‌توانید قسمت‌ بعدی این مجموعه را مطالعه نمایید.

برای اینکه مطالب به کسانی که دچار وسواس ذهنی هستند بهتر منتقل شود، نکات مهم، تکرار شده‌اند.

 

 چه کسانی می‌توانند از شک و شبهات بی‌پایان رها شوند؟
 چگونه می‌توانید این دوره‌ی آموزشی با عنوان «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» را با موفقیت به پایان برسانید؟
 هدف دوره‌ی آموزشی «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» چیست و مخصوص چه کسانی است؟
 وسواس ذهنی یکی از موانع مهم توقف در شک و شبهات است.
 علت برعکس متوجه شدن منظور نگارنده، توسط کسانی که دچار وسواس ذهنی هستند.
 برطرف نشدن شک حتی با دیدن معجزه برای برخی وسواسی‌ها!
 راه درمان وسواس ذهنی کسانی که می‌گویند حتی با دیدن معجزه نیز باز شک دارند.
  دوستی نزدیک نگارنده با افرادی که برخی ناباور شدند و برخی جانشان را برای خدا فدا کردند.
 تجربه‌ی این‌جانب در داشتن دوستان نزدیک ناباور، سنگ بنای تألیف کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه
 مهم‌ترین دلیل  توقف در شک و نرسیدن به یقین چیست؟
 پیام‌های پی‌درپی کسانی که دچار وسوسه‌س ذهنی شدند، جرقه‌ی تألیف این دوره‌ی آموزشی
 اگر دچار وسواس شدید ذهنی نشدید، به جای طی این دوره، کتاب نگارنده را برای رفع شک و شبهات تجربه کنید.
 آشنایی با مشاوره‌ها و پاسخ به سؤالات ناباوران در مجموعه‌ی «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها.»
 
 فکر کنم در مورد خدا وسواسی شدم. اگه ممکنه بیشتر توضیح بدین که هدفتون از پستهایی که به صورت سریالی برای درمان وسواس تو صفحتون می ذارید دقیقا چیه؟ از توضیحاتتون فهمیدم باید به‌جای رفتن تو پیج آتئیست ها و شبهه اضافه کردن روی هم کتابتون رو بخونم تا با آمدن یقین شک از ذهنم خارج بشه و این خیلی عالییییه اما چون من وسواس دارم باعث شده ارادم سست بشه و پیش نرم. چند بار تصمیم گرفتم کتابتون رو بخونم بااینکه خیلی برام مهمه اما اراده ندارم بیشتر دوست دارم بخوابم کلیپ تماشا کنم و با دوستام باشم که همین باعث شده ارادم سستتر بشه و افسرده شم. نمی دونم آیا مطالبی که برای درمان شک و وسواس میذارید برای من خوبه یا نه. به هر حال خواهش می‌کنم اگه راهی مد نظرتون هست منو راهنمایی کنید شاید از شک و وسواس راحت بشم و زندگیم از تلخی بیاد بیرون و مثل زندگی شما شاد و پرانرژی و قشنگ بشه. ممنون از لطف و مهربونیتون.

 

 چه کسانی می‌توانند از شک و شبهات بی‌پایان رها شوند؟
 ضمن تشکر از لطف شما.
تردید ندارم امثال من فقط یک وسیله هستیم و این خداوند است که افرادی مانند شما را کمک می‌کند تا از شک و سرگردانی خارج شوید.
تجربه به من آموخته کسانی که با وجود داشتن شک و تردید، افراد متعصبی نیستند و در رسیدن به حقیقت، هرگز آزادگی و صداقت خود را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنند و ناامید نمی‌شوند بالاخره موفق خواهند شد که از شک و تردید به‌سلامت خارج شده و به اطمینان و یقین برسند.
  مطمئن باشید مشکلاتی که به آن اشاره کردید از جمله وسواس ذهنی و سستی اراده، راه‌حل‌های مجربی دارند که من قصد دارم شما را در جریان این راه‌حل‌ها قرار دهم و به همین جهت همان‌طور که شما اشاره کردید مجموعه نوشتاری را با عنوان «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» تنظیم کرده‌ام که شما هم‌اکنون در حال مطالعه‌ی قسمت پنجم آن می‌باشید.
من به مناسبتِ سؤالی که شما مطرح کردید می‌خواهم مخاطبان محترم را با اهداف روشن و دلایلی که باعث شد به فکر تنظیم این مجموعه بیفتم، بیشتر آشنا کنم و روشی که بتوانید تا آخرین قسمت این مجموعه را راحت‌تر مطالعه نموده تا به‌طور اساسی موفق به رفع شک و وسواس ذهنی شوید را با شما در میان خواهم گذاشت. 
همین مقدار عرض کنم که من در قسمت‌های بعدی این مجموعه، تمرینات بسیار ساده اما کاملاً مجرب که حتی در حال استراحت هم می‌توانید آن‌ها را انجام دهید را به اطلاع خواهم رساند که در صورت به کار بستن هرکدام از این راه‌حل‌ها، تردیدی ندارم نه‌تنها سستی اراده و مشکلاتی مانند وسوسه‌ی شدید ذهنی شما علاج خواهند شد بلکه می‌توانید به‌تدریج این تهدید بزرگ که شما را دچار بحران اعتقادی کرده است را به بزرگ‌ترین فرصت در زندگی خود تبدیل کنید و جزو بهترین‌ها در زندگی فردی و اجتماعی شوید.
 
 چگونه می‌توانید این دوره‌ی آموزشی با عنوان «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» را با موفقیت به پایان برسانید؟
با توجه به اینکه اهمیت دارد شما انگیزه پیدا کنید این مجموعه را تا پایان مطالعه نمایید ابتدا روشی که به شما کمک می‌کند تا بهتر به این هدف برسید را برایتان توضیح می‌دهم تا سستی اراده باعث نشود که این فرصت را نیز از دست داده و یا ناقص رها کنید:
۱- فقط هر زمان حال داشتید به ترتیب توضیحات مرا که در چند قسمت تنظیم شده (و مخصوص افرادی است که دچار وسوسه‌ی شدید و خفیف ذهنی شده‌اند و اراده‌ی ایشان سست شده) بخوانید و هر وقت احساس کردید که دارید خسته می‌شوید، دیگر به خواندن ادامه ندهید و فقط زمانی که دوباره حال پیدا کردید ادامه‌ی توضیحات را مطالعه نمایید.
۲- من در این توضیحات، تمرینات ازآب‌گذشته و تجربه‌شده‌ای جهت رفع شک و وسواس و قوی شدن اراده را آورده‌ام که بدون شک این تمرینات می‌تواند شدیدترین شک و وسوسه‌های ذهنی را درمان و سست‌ترین اراده‌ها را به عزمی جزم و کوهی از قدرت تبدیل نماید.
این‌جانب با افرادی که حتی به‌اندازه‌ی شما مخاطب محترم انگیزه نداشته‌اند و از طریق فضای مجازی از امثال نگارنده راه‌حل خواسته‌اند مواجه شده‌ام که از ایشان خواستم تمرینات مذکور را انجام دهند و خوشبختانه ایشان به نتیجه رسیدند و جزو بانشاط‌ترین و خوشبخت‌ترین افراد جامعه هستند.
۳- اگر فکر می‌کنید هنگام مطالعه‌ی این سطور بهتر است دراز بکشید یا از تنقلات مفید مانند آجیل استفاده کنید که بتوانید راحت‌تر مطالب را درک کنید می‌توانید این کار را انجام دهید.
۴- مهم این است فقط از توضیحاتی که به همراه راه‌حل خواهم آورد مطلع شوید آن‌وقت خواهید دید همین اطلاع، به میزان قابل توجهی به شما کمک می‌کند تا شما نیز مانند برخی که از رسیدن به نتیجه بسیار مأیوس بودند ولو به‌تدریج و آرام‌آرام به مطلوب برسید.
۵- من شرایط خاص کسانی که دچار وسوسه‌ی شدید ذهنی و سستی اراده شده‌اند را در نظر گرفته‌ام به همین جهت سعی کرده‌ام، خیلی راحت و با زبان خودمانی حرف‌هایم را با شما بزنم و درد دل افرادی مثل شما که با من مشاوره داشتند را نیز به همراه راه‌حل بیاورم.
 بنابراین تلاش کرده‌ام که جملاتم (حتی مواردی که مخاطب را به مراکز علمی جهان و عین متن سخنان دانشمندانی مانند چالز داروین ارجاع می‌دهم) خالی از پیچیدگی باشند تا جایی که حتی نونهالان ۱۲ ساله و نوجوانان کم‌حوصله نیز متوجه منظورم بشوند.
۶-  چون می‌دانم ذهن شما مخاطبان محترم دچار وسوسه‌ی شدید و خفیف شده است بنابراین سعی می‌کنم خیلی راحت هر جا لازم ببینم، مطالب مهم را برای شما تکرار کنم تا به ذهن مردد شما کمک کند بالاخره منظور اصلی مرا متوجه شوید و من به این روش تا پایان ادامه خواهم داد تا درنهایت شما نیز بعد از رفع وسوسه‌ی ذهنی، شک و شبهاتی که دچار آن شده‌اید، این انگیزه را پیدا نمایید که به‌جای درگیر کردن ذهن به حواشی و شبهات بی‌پایان، با مطالعه‌ی کتاب نگارنده با نام اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه  موفق به خشکاندن ریشه‌ی شک و شبهات بی‌پایان خود نسبت به وجود خدا شوید و مانند دیگران شما نیز یقین مستدل به وجود خدا را بر اساس شواهد قابل درک با حواس ۵ گانه، با گوشت و پوست‌واستخوان خود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن (مانند خودم در عرض ۴ روز و با طی فقط ۶ ساعت و ۵۰ دقیقه) تجربه نمایید.
7- من نه‌فقط شما، بلکه هرکسی که در شرایط مشابه شماست را دعوت می‌کنم که توضیحات و راه‌حل‌های مجرب این مجموعه نوشتار را جدی بگیرید و بدانید که در این صورت مسلماً موفق خواهید شد شک، وسوسه‌ی شدید و خفیف ذهنی و سستی زیاد اراده را به‌طور اساسی و ریشه‌ای درمان کنید و انگیزه‌ی کافی برای انجام کارهای خردمندانه و ترک کارهای غیر خردمندانه پیدا نمایید و به آرزوهای بزرگ خود که چه‌بسا از رسیدن به آن‌ها ناامید شده‌اید برسید.
یکی از تمریناتی که سبب می‌شود اراده‌ی شما نه‌فقط در مطالعه‌ی این نوشتار بلکه در امور روزمره‌ی زندگی نیز تقویت شود توجه به نکات فوق‌الذکر است.
مطمئن باشید هر چه بتوانید قسمت‌های بیشتری از این مجموعه نوشتار را مطالعه نمایید، اراده‌ی شما بیش از پیش تقویت شده و انگیزه‌ی شما برای غلبه بر وسوسه‌های ذهنی نیز بالاتر خواهد رفت.
با این مقدمه برویم سراغ معرفی دقیق‌تر مجموعه نوشتار «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها.»
 
 هدف دوره‌ی آموزشی «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» چیست و مخصوص چه کسانی است؟
وقتی من به بخش آمار وبلاگ مراجعه کردم تا ببینم تعداد دانلود کتاب نگارنده با نام اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه چه قدر است، متوجه شدم این کتاب تاکنون هزاران بار توسط اقشار گوناگون مردم دریافت شده است.
 البته این آمار به‌غیراز مواردی است که این کتاب از راه‌های دیگر در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.
 در این مدت -بااینکه راه ارتباط رسمی با این‌جانب به علت کثرت مراجعه‌کنندگان بسته بود- تعداد قابل‌توجهی پیام از جانب ناباوران و افراد در حال تحقیق دریافت نمودم که خوشبختانه این روند ادامه دارد.
اکثر قریب به‌اتفاق این افراد با شادی فراوان به من پیام می‌دهند بعد از تجربه‌‌ی راه‌حل مطرح شده در کتاب، دیگر کوچک‌ترین شکی در وجود خدا برایشان باقی نمانده است و درنتیجه از تردید، وسوسه‌ی شدید و خفیف ذهنی، سستی اراده، استرس و ناراحتی‌های کابوس‌واری که مدت‌ها مانند خوره، ذهن و جان و زندگی ایشان را رها نمی‌کرد به‌کلی آزاد شده‌اند به‌طوری‌که وقتی حوادث دوران شک خود را مرور می‌کنند احساس می‌کنند گویا از خوابی وحشتناکی بیدار شده‌اند.
 
 وسواس ذهنی یکی از موانع مهم توقف در شک و شبهات است.
اما دراین‌بین با پیام‌هایی نیز مواجه شده و می‌شوم که برایم قابل‌تأمل هستند.
 افرادی که با خواهش و اصرار فوق‌العاده از من می‌خواستند کمکشان کنم تا از زندگی کابوس‌واری که بعد از شک به خدا دچار آن شده‌اند در مدتی بسیار کوتاه نجات پیدا کنند اما درعین‌حال وقتی ایشان را به مطالعه‌ی کتاب خویش دعوت می‌نمودم (تا آن‌ها نیز به‌صورت میان‌بر و مطمئن به شک و وسوسه‌ی شدید ذهنی خود برای همیشه پایان دهند)، این افراد بدون اینکه حتی یک‌بار به خودشان زحمت بدهند و یک ورق از کتاب را مطالعه نمایند، باز با اصرار فراوان از من می‌خواستند که حتماً و حتماً خود من باید شخصاً با ایشان تلفنی یا حضوری و شفاهی و یا به‌صورت متنی گفتگو کنم و تمام درد دل‌هایشان را بشنوم و به تمام شبهات بی‌پایانشان پاسخ دهم.
وقتی به‌ناچار چنین می‌کردم و موفق به حل شبهات مطرح شده توسط ایشان (اعم از ذهنیات شخصی یا تکرار شبهات ناباوران) می‌شدم مکرر شاهد بودم که این افراد با خوشحالی می‌گفتند نمی‌دانند چطور از من تشکر کنند و من نیز برای از بین نرفتن این خوشحالی، از ایشان دعوت می‌کردم برای ریشه‌کنی دائم شک و شبهاتی که ممکن است در آینده باز با آن‌ها مواجه شوند، (به‌جای درگیر کردن ذهنشان به شبهات جدید و قدیم و ارتباط با ناباوران و سرک کشیدن به صفحات ایشان و مشغول شدن به حواشی دیگر) فقط راه‌حل مطرح شده در کتاب نگارنده را مطالعه نموده و مراحل تجربی آن را انجام دهند.
این‌جانب این توصیه را مانند نسخه‌ی پزشک، درست مثل دیگران مقابل دو چشمان ایشان نیز می‌گذاشتم؛ اما علیرغم این‌همه تقلا، آن‌ها یا اصلاً این نسخه و راه‌حل را نمی‌دیدند یا اگر با اصرار من می‌دیدند، دقیقاً عکس آن عمل می‌کردند (!) گویی من با ایشان مشاوره نداشتم  وآن‌ها با توهماتی که در ذهنشان تل انبار شده بود در حال مشاوره بودند به طوری که هر چه آن توهمات به ایشان امر می‌کرد (ولو خلاف صریح توصیه‌های دلسوزانه‌ی من به ایشان بود)، با جان‌ودل به آن عمل می‌کردند و سپس باز صدها شبهه (از صفحات ناباوران یا توهمات شخصی که به ذهن مملو از وسواسشان می‌رسید) را برایم ارسال نموده و به‌شدت اصرار داشتند که من حتماً باید تک‌تک آن‌ها را بخوانم و با دقت تمام پاسخ دهم.
 
 علت برعکس متوجه شدن منظور نگارنده، توسط کسانی که دچار وسواس ذهنی هستند.
اگر به من می‌گفتند در مواردی علت برعکس فهمیدن نوشته‌های من این است که آن فرد فاقد سواد خواندن است و در عوض فردی که پیام‌های مرا برایش می‌خواند شخصی ناباور است (به همین دلیل عمداً راه‌حل‌های من را برعکس به وی منتقل می‌کند تا مبادا در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد)، در این صورت توجیه می‌شدم اما باید دلیل این برعکس عمل کردن به راه‌حل‌ها را در جای دیگری جست چون من بارها و بارها عین همین تجربه را در دیدارهای حضوری که به طرف مقابل چشم در چشم مشاوره داده‌ام داشته و دارم که درنهایت خود ایشان دلیل برعکس عمل کردن را فراموشی و غفلت و برخی نیز خودخواهی و برخی دیگر هم سختی ترک عادت عنوان کرده‌اند.
 
 برطرف نشدن شک حتی با دیدن معجزه برای برخی وسواسی‌ها!
درنهایت وقتی برخی از این افراد مطمئن می‌شدند که تک‌تک شبهات مطرح شده توسط ایشان پاسخ‌های علمی، خردمندانه و قانع‌کننده دارد، خودشان آب پاکی را روی دستم می‌ریختند و می‌گفتند اگر من بتوانم به تمام شبهات جهان و شبهات بی‌پایانی که در آینده نیز ذهنشان به آن‌ها مشغول خواهد شد پاسخ کاملاً علمی، منطقی و قانع‌کننده بدهم و حتی خود ریچارد داوکینز (بزرگ خداناباوران) و تمام دانشمندان خداناباور جهان نیز دست از غفلت عمدی از بدیهیات و لجاجت بردارند و به خدا ایمان بیاورند، بلکه بالاتر حتی اگر معجزه‌ای از جانب خدا با چشمان خود ببینند، باز در شک باقی خواهند ماند که آیا واقعاً این معجزه از جانب خدا بوده یا خیر؟!
 
 راه درمان وسواس ذهنی کسانی که می‌گویند حتی با دیدن معجزه نیز باز شک دارند.
من متوجه شدم آنچه با شما در میان گذاشتم فقط تجربه‌ی من نبوده است به‌طوری‌که این امور قابل تأمل به‌قدری در نظر برخی مدیران صفحات مجازی (که با افراد فوق مواجه می‌شدند و خودشان نیز مانند نگارنده، تجربه‌ی گفتگو و مناظره با ناباوران و شکاکان را دارند)، عجیب می‌آمد که با شگفتی و اظهار درماندگی از من می‌پرسیدند آیا واقعاً برای رفع مشکل این افراد راه‌حلی وجود دارد؟
من نیز بر اساس تجربه‌‌ی موفقی که با این افراد داشته و دارم با اطمینان کامل پاسخ می‌دادم، اگر این افراد در ادعای خود مبنی بر اینکه علیرغم افتادن به وادی شک و خداناباوری و ندانم گرایی، هنوز آزادگی‌شان را از دست نداده‌اند، صادق باشند (به‌طوری‌که اگر حقیقت را ببینند بدون تعصب آن را بپذیرند)، در این صورت مطمئن باشید آن‌ها بالاخره موفق خواهند شد، کاری که درست است را انجام دهند.
سپس من راه‌حل روشن و مجربی که (در ادامه به آن خواهم پرداخت) را برایشان ارسال می‌کردم که عمل به آن باعث می‌شد مشکل این افرادِ به‌شدت وسواسی و سست انگیزه، به‌طور اساسی حل شود.
 
  دوستی نزدیک نگارنده با افرادی که برخی ناباور شدند و برخی جانشان را برای خدا فدا کردند.
علت آشنایی این‌جانب با دلایل ریزودرشتی که سبب فروریختن باورها و رسیدن تدریجی به وسواس شدید ذهنی، سستی اراده، احساس پوچی و سردرگمی ناباوران و دیگر اقشار مردم می‌شود، فقط مشاوره و پرسش و پاسخ و گفتگو با ایشان نیست، بلکه برخی از ناباوران از صمیمی‌ترین همکلاسی‌های این‌جانب بوده‌اند.
فرد مورد نظر، یکی از دوستانم بود که چه‌بسا کمتر ناباور ایرانی او را با کتاب‌های ضد خدا و دین و مصاحبه با رسانه‌های خارجی ازجمله بی‌بی‌سی فارسی و اخیراً نیز مجری‌گری یکی از همین رسانه‌ها نشناسد  و من ممکن است در آینده بیشتر از او و خاطرات عبرت‌انگیزم با وی بگویم.
همچنین من با افراد متعدد دیگری که دچار تزلزل‌ اعتقادی شدند، سال‌ها  رفیق و هم‌درس بوده‌ام و از طرف دیگر هم‌زمان درست برخلاف این افراد، برخی از نزدیکان، دوستان و همکلاسی‌هایم به چنان معرفتی در شناخت خداوند رسیدند که با شگفتی مطلع شدم علیرغم سن کم‌، جانشان را به عشق خدا و دفاع از مردم کشورشان فدا نمودند و زمانی که به مراسم یادبود یکی از ایشان که از باهوش‌ترین و بازیگوش‌ترین افرادی بود که در زندگی‌ام دیده بودم رفتم، تازه متوجه شدم که او هنگامی‌که امثال من در دنیای کوچک خود محصور بودیم چه مراحلی را در خداشناسی طی نموده است.
او ظاهر و باطنش یکی بود اما امثال من ظاهرمان مثل او بازیگوش و ماجراجو نبود بلکه متین و اتوکشیده نشان می‌دادیم اما باطنمان بر خلاف ظاهرمان تخس و بازی گوش و چموش بود و توجه به همین حقیقت جا داشت که من از خودبرتربینی احمقانه‌ی خویش نسبت به دیگران ازجمله این دوست عزیز، بیزار شوم که سعی می‌کنم در قسمت‌های بعدی خاطرات جالب و تاریخی با وی را با شما در میان بگذارم.
 
 تجربه‌ی این‌جانب در داشتن دوستان نزدیک ناباور، سنگ بنای تألیف کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه
این تجربه‌های متفاوت و ارزشمند و دیگر تجارب، به من کمک شایانی نموده است تا کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه را طوری برای مخاطبان تنظیم کنم که به‌تنهایی بتواند ریشه‌ی شک و شبهات (چه این شبهات مربوط به فرضیات و نظریات علمی باشد چه ناشی از وسوسه‌های ذهنی خود فرد) را برای همیشه در مخاطب نوجوان تا بزرگ‌سال، (چه کم‌سواد و چه دارای تحصیلات عالیه) بخشکاند و به او کمک کند تا یقین به خدا را بر اساس شواهد محسوس و قابل مشاهده با حواس ۵ گانه، (نه حدس و گمان و امور ابطال‌پذیر) تجربه نماید، بدون اینکه به کتب و منابع دیگر و همچنین مشاوره با افراد گوناگون ازجمله این‌جانب نیاز پیدا کند.
 هر مخاطبی که تاکنون به این‌جانب پیام داده که علیرغم مطالعه‌ی کتاب نگارنده، هنوز به فلان شبهه‌ی او پاسخ داده نشده، من با اطمینان وی را به متن کتاب ارجاع داده‌ام تا خودش ببیند به شبهه‌ی وی در مواردی تا چند بار پاسخ داده شده است اما او به دلیل تشویش ذهنی و نداشتن تمرکز کافی در مطالعه، بدون توجه لازم از آن عبور کرده است.
اما بااین‌حال همان‌طور که گذشت برخی مخاطبان به دلایل گوناگون ازجمله وسوسه‌ی شدید ذهنی و سستی اراده که در ادامه توضیح خواهم داد به مرحله‌ای رسیده‌اند که با هیچ دلیلی حتی دیدن معجزه قانع نمی‌شوند که این‌جانب نیز همان‌طور که در ابتدا گفتم متوجه شده‌ام تا وسوسه‌ی ذهنی این افراد درمان نشود مشکل ایشان نیز حل نخواهد شد بنابراین لازم دیدم این نوشتار را در چند قسمت فقط مخصوص این افراد با ارائه‌ی تمریناتی مجرب جهت درمان وسواس ذهنی منتشر نمایم؛ چون مسلماً تا وسواس ذهنی مدیریت نشود این افراد به قول خودشان حتی اگر معجزه هم ببینند باز هم از وادی شک و شبهات بی‌پایان خارج نخواهند شد.
 
 مهم‌ترین دلیل  توقف در شک و نرسیدن به یقین چیست؟
مهم‌ترین اشتباه این افراد این است که از طرفی می‌خواهند خیلی سریع و نقد از شک خارج شوند اما از طرف دیگر، همین خواسته و آرزوی خود را به رسیدن به چیزهای دیگر (مثلاً رفع فلان شبهه در مورد فرضیات و نظریاتی مانند تکامل و بیگ بنگ که ناباوران با مصادره به مطلوب آن‌ها، مرتب به ذهن ایشان پمپاژ می‌کنند)، حواله می‌دهند و بعد از حل آن‌ها نیز که مطمئن می‌شوند این فرضیات و نظریات نه‌تنها نافی وجود خدا نیستند بلکه بر آن مهر تائید هم می‌زنند باز شبهات دیگری را چه زائیده ذهن خودشان باشد چه از ناباوران شنیده باشند مطرح می‌کنند و بالاخره آن‌قدر با مشغول کردن خود به این حواشی این دست و آن دست می‌کنند که عمداً خود را در رنج ناشی از شک و شبهات تمام‌نشدنی معطل نگاه می‌دارند به‌طوری‌که مرتب وضعشان ازآنچه هست پیچیده‌تر می‌شود و درنهایت انگیزه و اراده‌ی خود جهت رهایی از شک و شبهات را با امروز و فردا کردن‌های غیر خردمندانه، به‌شدت سست می‌کنند!
 
 پیام‌های پی‌درپی کسانی که دچار وسوسه‌س ذهنی شدند، جرقه‌ی تألیف این دوره‌ی آموزشی
به دلیل افزایش پیام‌های این افراد به این‌جانب و اینکه درخواست کمک داشتند و من در جریان شرایط سخت آن‌ها -که نظرات برخی از ایشان را خواهم آورد- قرار گرفتم، به نظرم رسید از این فرصت طلایی استفاده نمایم و نکات کلیدی و تجارب مهمی را مطرح کنم که برخی را برای اولین بار تحت عنوان مجموعه نوشتار «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» منتشر می‌نمایم تا شما یا کسانی که در وضعیت مشابه ایشان قرار دارید، موفق شوید مانند دیگر مراجعه‌کنندگان، یک‌بار و برای همیشه از شک و وسوسه‌ی شدید ذهنی خارج شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن (از چند روز تا چند هفته) یقین مستدل به وجود خدا را تجربه نمایند و سپس گام‌های بعدی ازجمله شناخت دین و مذهب خردمندانه را نیز بردارید و شما نیز به معنای واقعی کلمه زندگی شاد و خالی از هرگونه استرس و غصه را در سایه‌ی راهنمایی‌های آفریننده‌ی جهان با همه وجود بچشید و تجربه کنید.
شاید شما که در حال مطالعه‌ی این سطور هستید، یکی از همین افراد باشید که به دلیل وسوسه‌ی شدید ذهنی و تبدیل کردن ذهن خود به انباری از شبهات، دیگر دقیقاً نمی‌دانید چه چیز درست و چه چیز غلط است، بنابراین من با تکیه بر تجربه‌ی مشاوره با افرادی چون شما، دوباره از شما دعوت می‌کنم که از مطالعه‌ی این مجموعه نوشتار تا انتها منصرف نشوید و همان‌طور که گفتم هر زمان که احساس خستگی کردید مطالعه را رها نموده و هر زمان که شوق داشتید آن را ادامه دهید.
من سعی کرده‌ام علاوه بر معرفی تمرینات مجرب جهت رفع وسوسه‌ی شدید و خفیف ذهنی، در کنار آن همان‌طور که شما دوست دارید پاسخ به شبهات اصلی‌تان را نیز (چه علمی باشد و چه تصورات شخصی) با زبان ساده و ارجاع به منابع معتبر جهانی برایتان توضیح دهم و چون می‌دانم شما دچار وسواس ذهنی هستید، همان‌طور که قبلاً هم گفتم مرتب و به اشکال مختلف (مانند الآن) این توضیحات را برایتان تکرار خواهم نمود تا بالاخره ذهن شما بتواند منظور اصلی را متوجه شده و به‌جای برداشت ناقص، نادرست یا معکوس از منظور گوینده، راه‌حلی که منجر به نجات قطعی شما از شک خواهد شد را بشناسد تا شما نیز مانند جمع قابل‌توجهی از مخاطبان محترم، برای همیشه و در کمترین زمان ممکن از شک و شبهات و وسوسه‌های ذهنی و سستی اراده رها شوید و زندگی شاد و عاری از تردید و ناراحتی‌های بی‌اساس را تجربه نمایید.
بنابراین حداقل انتظار من از شما گرامیان  -خصوصاً کسانی که اصرار دارند تا پایان این مجموعه نوشتار به‌طور کامل از بلاتکلیفی و شک به خدا خارج شوند و به نتیجه‌ی مطلوب برسند- این است که قبل از مطالعه‌ی قسمت‌های بعدی این نوشتار، به هر طریقی که خودتان بلد هستید برنامه‌ریزی کنید تا راحت بتوانید این دوره را به پایان برسانید، همچنین اگر لازم شد با مرور چندباره‌ی آن خصوصاً مطالب لازم‌تر، سعی کنید ابتدا تصور صحیحی ازآنچه می‌خواهم با شما در میان بگذارم در ذهن خود ایجاد کنید و سپس به راه‌حل نهایی که مطرح خواهم نمود عمل کنید و خصوصاً از تجربه‌‌ی افرادی که در ادامه سؤالات، شبهات و نقطه نظراتشان را خواهم آورد (که برخی در وضعیتی چه‌بسا سخت‌تر از شما بودند اما بالاخره از شک خارج شدند) استفاده کنید که در این صورت مطمئن باشید شما نیز مانند آن‌ها، به نتیجه‌ی مطلوب خواهید رسید و از مطالعه‌ی این نوشتار دست‌خالی بر نخواهید گشت.
 
 اگر دچار وسواس شدید ذهنی نشدید، به جای طی این دوره، کتاب نگارنده را برای رفع شک و شبهات تجربه کنید.
اما اگر شما هنوز به مرحله حادّ و بسیار شدید وسوسه‌ی ذهنی (که گاهی منجر به برعکس فهمیدن توصیه‌ها می‌شود) مبتلا نشده‌اید، می‌توانید بدون معطلی هم‌اکنون یک‌راست سراغ تجربه‌‌ی راه‌حل اصلی و نهایی که در کتاب نگارنده مطرح شده است بروید و روش مبتنی بر شواهد محسوس و قابل درک با حواس ۵ گانه جهت کسب یقین به وجود طراح جهان (خدا) را عملاً تجربه نمایید و شما نیز مانند جمع قابل توجهی از مخاطبان از آتئیست (خداناباور)، آگنوستیک (ندانم گرا) و دیگر اقشار مردم، یکی از کسانی باشید که در کمترین زمان ممکن از هرگونه شک و شبهه نسبت به وجود خدا رهایی یابید.
جهت دریافت کتاب نگارنده با عنوان «کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه» نام آن را جستجو و رایگان دریافت نمایید یا بر روی نام آن کلیک نمایید.
 
هر زمان احساس کردید قانع شده‌اید کتاب مذکور را مطالعه و راه‌حل مطرح شده در آن را تجربه نمایید بدون معطلی این کار را انجام دهید چون کسب یقین مستدل به خدا خود یکی از بهترین راه‌ها برای ریشه‌کنی شک و شبهات بی‌پایان و درمان اساسی و بسیار مؤثر وسواس و سستی اراده است.
 شما در ادامه‌ی این نوشتار با پرسش و پاسخ و مشاوره با افراد مختلفی که جهت رفع شک به خدا، به این‌جانب مراجعه نموده‌اند آشنا خواهید شد که ممکن است سؤالات و شبهات و شرایط شما دقیقاً مشابه ایشان باشد.
 من در این نوشتار استدلال‌های روشنِ عقلی و علمی که با برخی ناباوران در میان گذاشتم را با شما نیز در میان خواهم گذاشت؛ ناباورانی که مدعی بودند با تحقیق زیاد آتئیست (خداناباور) شده‌اند و برخی از این ایشان نیز مدیر صفحات مجازی هستند و اسم خود را کابوس مسلمانان گذاشته بودند اما در مناظره و بعد از اطلاع از استدلال‌های مستند (ازجمله برخی قوانین مسلم علمی مانند قانون دوم ترمودینامیک)، از تندی به نرمی گرایش پیدا نموده و سپس در مسیر درست قرار گرفتند، درحالی‌که پیش‌ازاین با ادبیات تند و هتاکی شدید سخن می‌گفتند، اما خوشبختانه در پایان مناظره که برخی تا حدود ۱۰ ساعت پیوسته ادامه داشت متوجه می‌شدند حقیقت چیزی غیر آن بوده است که خیال می‌کردند.
 
 آشنایی با مشاوره‌ها و پاسخ به سؤالات ناباوران در مجموعه‌ی «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها.»
علیرغم این‌که بنایم حذف عبارات تعریف آمیز از طرف ناباورانی که هدایت شدند، نسبت به این‌جانب بوده و خواهد بود اما در برخی موارد با توجه به اینکه ممکن است این حذف در انتقال مطلب، خلل ایجاد نماید، به‌ناچار از این کار صرف‌نظر نمودم و درهرحال، تردید ندارم این تعاریف شایسته‌ی این‌جانب نبوده، نیست و نخواهد بود بلکه این افراد درواقع در حال بیان لطف خداوند به خودشان هستند که من نیز صرفاً به‌عنوان یک وسیله از کمک خداوند مهربان به ایشان و خودم صمیمانه سپاسگزارم.
 
ضمن اینکه برخی مخاطبان محترم که در قسمت‌های بعدی مشاوره با ایشان و نظراتشان را خواهید خواند، از اینکه افراد بی‌خدا در محیط زندگی و در میان اقوامشان وجود دارند و سعی می‌کنند با تمسخر و ایجاد شک، ایشان را نیز مانند خود گرفتار کنند، اظهار نگرانی می‌کردند و این‌جانب نیز صرفاً برای اینکه بدانند من نیز مشابه همین تجربه را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ام و تقریباً تمامی اقوام من در جهت مقابل برخی باورهایم قرار دارند، لازم دیدم برش‌هایی از زندگی‌ام را نقل کنم که امیدوارم نقل این تجارب، برای مخاطبانی که در وضعیت مشابه من قرار دارند، موجب دلگرمی و اطمینان بیش‌ازپیش ایشان گردد و بدانند در صورت به‌کارگیری عقل و داشتن ثبات قدم، به‌تدریج کار بسیار آسان‌تر خواهد شد و بعد از چندی لذتی را تجربه خواهند نمود که قابل مقایسه با هیچ‌کدام از لذت‌های تکراری و پر عوارض دنیا از صدر تا ذیل آن نیست.  
جهت اینکه توضیحات من برای شما جذاب‌تر باشد و بتوانید بدون خستگی آن‌ها را تا آخر (البته با فاصله و به‌تدریج) مطالعه نمایید، بعد از مدت‌ها موفق شدم برشی کوچکی از مناظرات، مشاوره‌ها، سؤال و جواب‌های خود (با آتئیست‌ها (خداناباوران)، آگنوستیک ها (ندانم گرایان) و افرادی که به‌شدت دچار وسوسه ذهنی بودند و برخی تا مرز خودکشی پیش رفته بودند) را دسته‌بندی نمایم تا با استفاده از تجارب موفقی که ایشان داشتند، راه برای شما کاملاً میان‌بر شود.
 
همیشه در مسیر درست موفق باشید.
 
 
 
  شما تو کتابتون نوشتید که به وجود خدا یقین مستدل پیدا کردید و منظورتون از مستدل هم اینه که تونستید به وجود خدا با دلیل کافی و بدون تقلید از هیچ کس به یقین برسید. من منظورتون رو متوجه شدم چون خودم با روش کتابتون به خدا یقین پیدا کردم اما سوالی که دارم اینکه آیا شما هم مثل ماها قبلا به خدا شک داشتید یا شبهه ای در اصل وجود خدا براتون پیش اومده بود؟ چرا شما دوست داشتید به خدا یقین پیدا کنید؟ از چه سنی این احساس در شما شکل پیدا کرد.
سؤال دیگری که الان به ذهنم رسید این که شما در کتابتون بیان کردید برای پاسخ به شبهات دیگران خیلی وقت گذاشتید می تونم بپرسم که تا حالا با کدوم از اقشار مردم گفتگو داشتید؟
 
 
جهت مشاهده‌ی پاسخ و ادامه‌ی مطلب که قسمت ششم «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» نیز می‌باشد، «کلیک» کنید.
 
کانال اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه در ایتا، تلگرام، اینستاگرام و آپارات .
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی