اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

سلام
خوش آمدید.

مخاطبان محترم
در حال حاضر فعال‌ترین صفحه‌ی ما، در پیام‌رسان «ایتا» می‌باشد:
https://eitaa.com/esbatekhodavand
نشانی ما در سایر پیام‌رسان‌های مشهور داخلی و خارجی:
esbatekhodavand
همیشه در مسیر درست موفق باشید.

آخرین نظرات


 

کانال اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه در ایتا، تلگرام، اینستاگرام و آپارات .

جهت دریافت قسمت‌های بارگذاری شده‌ی مجموعه فیلم ۱۴ ثانیه با خدا روی  نوشته‌ی زیر کلیک نمایید:

دریافت قسمت‌های 1 تا 99 

دریافت قسمت‌های 100 تا 199

دریافت قسمت‌های 200 تا 299

دریافت قسمت‌های 300 تا 399

  نشر آزاد است.

 سلام

مخاطبان فرهیخته و محترم

اگر شما نیز -مانند برخی ناباوران یا محققان آزاد- دوست دارید بدون باقی ماندن کوچک‌ترین شبهه و تردید، به وجود طراح جهان و یگانگی او کاملاً یقین پیدا کنید، لازم است شکلِ موجودات -یعنی حدودِی که دورتادور هرکدامشان را فرا گرفته است- را با دقت بالاتری نسبت به  سایر مردم ببینید.

رسیدن به این هدف نیاز به تمرین مستمر دارد و ما برای راحتی  کار،  مجموعه‌ی ۱۴ ثانیه با خدا -که شامل صدها فیلم از انواع موجودات جهان است- را تولید نموده‌ایم.

این مجموعه فیلم، یکی از تمرینات کتاب اثبات خدا دین و مذهب خردمندانه است که با انجام صحیح آن -به روشی که در ادامه خواهد آمد- علاوه بر اطمینان به وجود خدا و یگانگی او، می‌توانید با یقین کامل، تنها دین و مذهب خردمندانه را نیز بشناسید.

 

روش صحیح انجام این تمرین:

 بهتر است روش تمرین صحیح را با دیدن چند فیلم منتخب از این مجموعه -که در ادامه خواهد آمد- یاد بگیرید تا زودتر و بهتر به نتیجه برسید.

بدین منظور سعی کنید قبل از شروع تمرین، دو نکته‌ی زیر را رعایت کنید:

۱- بهتر است زمانی -مثل بعد از خواب شب- که ذهنتان آزادتر است را برای  انجام تمرینات زیر انتخاب نمایید.

۲- برای اینکه تمرکز بهتری داشته باشید، بعد از دیدن هرکدام از فیلم‌ها و تصاویر زیر، مطالبی که به فکرتان می‌رسد -و  در ادامه توضیح آن خواهد آمد- را برای خود یادداشت یا تایپ نمایید.

قبل از اینکه ادامه مطلب را مطالعه نمایید، با کلیک بر نوشته‌ی زیر به شکل قرینه‌ی موجودات که دلیل روشنی در اثبات وجود خداست توجه کنید:

 

اثبات وجود خدا با دقت در شکل قرینه‌ موجودات

تمرین اول: در شکل هر موجود دقت کنید تا حداقل یکی از اهداف (طراحی) آن  را بشناسید؛ برای این منظور لازم است  شکل هر موجود- یعنی حدودی که دورتادورش را گرفته- را  با دقت ببینید.

به‌عنوان نمونه ابتدا فیلم زیر را تماشا کنید (یا به عکسی که در ادامه آمده است نگاه کنید):

 

 
جهت دریافت مستقیم فیلم فوق «کلیک» کنید.

همان‌طور که می‌بینید شکل گوش این کودک مانند هر انسان دیگر، حدودی دارد که دورتادورش را گرفته است (آبی پررنگ در تصویر زیر):

 

 با دقت در شکل گوش و جزئیات آن -مانند شیارهای اطراف حفره‌ی گوش- از خود بپرسید چرا باید شکل گوش انسان -برعکس دیگر اعضای بدن او- به شکل خاصی -شبیه شیپور- باشد؟ آیا هدف مشخص و معلومی در این شکل وجود دارد؟

 سپس برای اطمینان، سعی کنید حداقل یکی از این هدف‌ها را شناسایی کنید.

ازجمله اینکه گوش انسان به شکل شیپور  طراحی شده است تا بتواند با جمع‌آوری راحت‌تر امواج صوتی و هدایت آن‌ها به سمت حفره‌ی داخلی، به ما کمک کند تا بهتر صداهای اطرافمان را بشنویم؛ حقیقتی که دانشمندان نیز با باورهای گوناگون به آن تصریح و اذعان دارند. [۱] و[۲]  

شما می‌توانید از همین سرنخ کلیدی استفاده کنید و دامنه‌ی تمرینات خود نسبت به دیگر موجودات جهان را نیز (چه با دیدن فیلم و چه با مشاهده‌ی مستقیم) گسترش دهید، مثلاً به  مقایسه‌ی شکل گوش انسان با شکل گوش موجوداتی مانند خرگوش بپردازید تا بهتر متوجه شوید دلیل اینکه  اندازه‌ی گوش خرگوش بزرگ‌تر  است و حتی برعکس انسان، قابلیت حرکت و چرخش (تا ۲۷۰ درجه) را نیز دارد [۳]  این است که  این حیوان کوچک بهتر صداهای اطراف خود را بشنود  تا سریع‌تر از دست شکارچیانش فرار کند.

شما در ضمنِ انجام تمرین اول، به نتایج فراوان و مهم دیگری نیز دست پیدا خواهید کرد که توضیح و شمردن آن در این فرصت کوتاه میسر نیست اما خودتان عملاً می‌توانید این نتایج را تجربه کنید ازجمله:

تمرین دوم: ایجاد اطمینان از طراحی هوشمندانه موجودات با دیدن شکل آن‌ها

با شناخت برخی اهداف -که نمونه آن با دیدن شکل گوش گذشت- مطمئن خواهید شد، شکل موجودات -یعنی حدودی که دورتادورشان را گرفته است- کاملاً هدفمند و هوشمندانه طراحی شده‌اند و این واقعیات محسوس، هیچ تناسبی با  تصادفی، خود به خودی و درنتیجه بی‌هدف و رهاشدگی موجودات ندارند:

به‌عنوان نمونه فیلم زیر را تماشا کنید (یا به عکسی که در ادامه آمده است با دقت نگاه کنید):

 
 جهت دریافت مستقیم فیلم فوق «کلیک» کنید.
با انجام تمرین فوق نکات اطمینان آور دیگری نیز توجه شمارا به خود جلب خواهد نمود ازجمله:
تمرین سوم: توجه به قرینه بودن شکل هر موجود
 
 اگر به دانه‌های برف که فیلم و عکس آن از نظرتان گذشت دوباره و این بار دقت بیشتر نگاه کنید، متوجه قرینه بودن شکل آن‌ها خواهید شد:
 این قرینه بودن، در موجودات فراوان دیگری نیز مشاهده می‌شود به‌عنوان نمونه به عکس و  فیلم‌های زیر توجه کنید:
 
 
 
 جهت دریافت مستقیم فیلم فوق «کلیک» کنید.
 
 جهت دریافت مستقیم فیلم دیگر «کلیک» کنید.
 
حتی بدن خود ما نیز سر تا به پا قرینه طراحی شده است از باب نمونه چهره‌ی انسان: 
 
 جهت دریافت مستقیم فیلم در همین موضوع «کلیک» کنید.
 
شما می‌توانید هر بار که چشمتان به موجودی با شکلی قرینه افتاد سؤالاتی را از خود بپرسید و خودتان به آن پاسخ دهید از باب نمونه:
 «اگر موجودات جهان، اتفاقی، خود به خودی، تصادفی و بدون طراحِ هوشمند به وجود آمده بودند چرا شکل برخی از آن‌ها به طرز واضحی قرینه است؛ به‌طوری‌که اگر تصویر آن‌ها را از وسط نصف کنیم هر دو قسمت، شبیه و هماهنگ با یکدیگرند و حتی رنگ‌ و دیگر خصوصیاتِ هر دو نیز به شکل‌ قرینه تکرار شده‌اند؟
 اگر نصف این موجودات خودبه‌خود و تصادفی و بدون وجود طراحِ هوشمند به این شکل درآمده، چرا نصف دیگر آن‌ها نیز به همان شکل تکرار شده است؟ این شکل قرینه با هماهنگی معنادار و حساب‌شده‌ی خود، در موجودات مختلف دیده می‌شود که هیچ نسبتی با خود به خودی، غیرهوشمندانه، تصادفی و رهاشدگی آن‌ها ندارد».
 شما با دیدن قسمت‌های دیگری از مجموعه فیلم 14 ثانیه با خدا به سرنخ‌های گره‌گشای دیگری نیز دست پیدا خواهید کرد ازجمله:
تمرین چهارم: توجه به شباهت برخی دست‌ساخته‌های بشری با موجودات جهان
 ازجمله هواپیما که انسان با الگوبرداری از شکل پرندگان موفق به ساخت آن شده است، یا بالگرد و رادار که با تقلید از شکل و عملکرد بدن سنجاقک و خفاش ساخته شده‌اند و  مثال‌های فراوان دیگر.
به‌عنوان نمونه فیلم زیر را تماشا کنید (یا به عکس‌هایی که در ادامه آمده با دقت نگاه کنید):
 
 جهت دریافت مستقیم فیلم فوق «کلیک» کنید.
شما با مقایسه‌ای ساده بین دست‌ساخته‌های بشری مانند ربات انسان که با الگوبرداری از بدن انسان ساخته شده است، به‌سادگی می‌توانید متوجه طراحی فوق‌العاده هوشمندانه‌تر انسان و مزیت‌های او نسبت به ربات بشوید؛ از بروز احساسات –-مانند شادی و اشک- تا قابلیت‌های دیگر -مانند تولیدمثل- که چه‌بسا شمارش این مزیت‌ها، در چندین جلد کتاب قطور نیز میسر نباشد.
شما با دیدن این حقایق محسوس هر بار می‌توانید از خود بپرسید: وقتی تردیدی نیست که دست‌ساخته‌های بشری مانند ربات انسان، قطعاً توسط سازنده‌ای هوشمند طراحی شده‌اند و محال است خودشان خودبه‌خود و تصادفی درست شده باشند، آیا یک انسان عاقل می‌پذیرد، بدن خودِ انسان که فوق‌العاده هوشمندانه‌تر از ربات طراحی شده است هیچ طراح و سازنده‌ی هوشمندی نداشته و خودش رها شده، خودبه‌خود و شانسی به وجود آمده باشد؟
 

برخی تمرینات دیگری که می‌توانید با مجموعه فیلم 14 ثانیه با خدا انجام دهید: 

 
شما در بعضی قسمت‌های دیگر از  این مجموعه،  خواهید دید تعدادی ازموجودات به شکل محیط اطراف خود طراحی شده‌اند تا بدون نیاز به مخفی شدن در زیر برگ یا چیز دیگر، مانع  جلب‌توجه شکارچیان خود شوند و بدین‌وسیله جانشان از خطرات گوناگون حفظ شود.
 ازجمله می‌توانید فیلمی در این خصوص را تماشا نمایید: «کلیک»
همچنین شما با دیدن این مجموعه فیلم با شکل و عملکرد کاملاً هوشمندانه‌ی ساختمان برخی موجودات دیگر نیز آشنا خواهید شد که برای شناخت دقیق‌تر می‌توانید با جستجویی ساده، اعتراف مراکز علمی و دانشمندان گوناگون با باورهای مختلف در این خصوص را نیز مشاهده کنید.
به عنوان نمونه دو فیلم زیر را تماشا کنید:
 
 جهت تماشای فیلم اول «کلیک» کنید.
 
جهت تماشای فیلم دوم «کلیک» کنید.
 
 شما در بسیاری از قسمت‌های 14 ثانیه با خدا، با عظمت آفرینش نیز آشنا خواهید شد که یادآوری پی‌درپی این عظمت، فواید بی‌شماری دارد ازجمله ذهن شمارا از تشویش خارج می‌کند و سبب ایجاد آرامش و اطمینان خاطر و رفع شبهات فراوان می‌شود ازجمله می‌توانید فیلم زیر را تماشا کنید:
 
 جهت تماشا «کلیک» کنید.
 
یکی از چیزهایی که با دیدن هر قسمت از مجموعه فیلم 14 ثانیه با خدا می‌توانید بر روی آن تمرکز کنید توجه به محدود بودن شکل موجودات است.
به‌عنوان نمونه فیلم زیر را تماشا کنید (یا به عکسی که در ادامه آمده است نگاه کنید):
 

 جهت دریافت مستقیم فیلم فوق «کلیک» کنید.

 

 اطمینان از  محدود بودن هر موجود نتایج یقینی و اساسی دیگر نیز به شما هدیه خواهد داد ازجمله، سبب خواهد شد به برخی  صفات خدا ازجمله یگانگی او نیز یقین پیدا کنید و حتی  موفق شوید تنها دین و مذهب خردمندانه را نیز با اطمینان کامل شناسایی کنید.
جهت توضیحات بیشتر و آشنایی  با روش رسیدن به نتایج فوق کافی است نام «کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه» را جستجو و آن را رایگان دریافت کنید (یا روی نام کتاب که از نظرتان گذشت کلیک نمایید).

 سعی کنید کتاب فوق را از ابتدا بدون شتاب‌زدگی و هنگامی‌که از آرامش کافی برخوردار هستید و فکرتان بهتر کار می‌کند (مثلاً بعد از خواب)، مطالعه کنید و مراحل تجربی آن را نیز حتماً انجام دهید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

پ.ن: قسمت اثبات یگانگی خدا و شناخت تنها دین و مذهب خردمندانه، آماده شده است و به‌تدریج به کتاب فوق اضافه خواهد شد. 

 

نکته‌ی مهم:

  آن‌قدر مجموعه قسمت‌های فیلم 14 ثانیه با خدا را تماشا کنید و به تمریناتی که توضیح آن در بالا گذشت ادامه دهید تا خودتان بعد از مدتی احساس کنید به‌راحتی  با دیدن شکل موجودات پیرامون خود می‌توانید برخی اهداف از طراحی آن‌ها را بشناسید و  متوجه خصوصیات دیگر آن‌ها مانند قرینه بودن و غیره بشوید تا درنهایت با تمرکز بر این واقعیات، بدون باقی ماندن کوچک‌ترین تردید به این یقین برسید که موجودات جهان قطعاً توسط طراح فوق‌العاده هوشمند و به شکلی کاملاً هدفمند به‌وجود آمده‌اند؛ حقیقتی که مقابل چشم کوچک و بزرگ است و اندک تناسبی با تصادفی و خودبه‌خودی بودن -که حاصلشان آشفتگی و نابسامانی است- ندارند.

خوشبختانه مزایا و سرنخ‌هایی که دیدن مجموعه فیلم 14 ثانیه با خدا برای رسیدن یقین به وجود طراح و سازنده جهان به دست شما خواهد داد، منحصر به آنچه در بالا گذشت نیست بنابراین شما می‌توانید با دیدن قسمت‌های دیگر این مجموعه که هرروز  در ایتا، تلگرام، اینستاگرام و آپارات بارگذاری می‌شود به سرنخ‌های راه گشای دیگری نیز دست پیدا کنید و بدین‌وسیله به‌صورت تجربی و عملی به‌تمامی شبهات خود نسبت به وجود خدا برای همیشه پایان دهید و حال خود را با یادآوری این حقایق لحظه‌به‌لحظه بهتر کنید و زندگی شادتری را نسبت به سایر مردم در زندگی شخصی و اجتماعی تجربه نمایید.

 همیشه در مسیر درست موفق باشید.

 

 

کانال اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه در ایتا، تلگرام، اینستاگرام و آپارات .

__________

پاورقی‌ها

[1] گوش میانی به وسیلهٔ لوله باریکی که شیپور یا لوله استاش (Eustachian tube) نامیده می‌شود به پشت بینی متصل شده است.

https://fa.wikipedia.org/wiki/شیپور_استاش

[2] بخش بیرونی گوش انسان لاله گوش نام دارد و دارای یک اسکلت غضروفی لیفی است و برای جمع‌کردن و هدایت امواج صوتی تشخیص جهت صدا بکار می‌رود.

این عضو در برخی جانداران مانند انسان به‌صورت ثابت طراحی شده است.

https://fa.wikipedia.org/wiki/لاله_گوش

[3] لاله گوش بیشتر حیوانات، برخلاف انسان، قابلیت حرکت و چرخش نیز دارد و حیواناتی که لاله گوش وسیع‌تری دارند، امواج بیشتری را دریافت می‌کنند.

همان

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی