اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

آموزش کسب یقین به خدا، دین و مذهب خردمندانه حتی برای نونهالان

اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

سلام
خوش آمدید.

مخاطبان محترم
در حال حاضر فعال‌ترین صفحه‌ی ما، در پیام‌رسان «ایتا» می‌باشد:
https://eitaa.com/esbatekhodavand
نشانی ما در سایر پیام‌رسان‌های مشهور داخلی و خارجی:
esbatekhodavand
همیشه در مسیر درست موفق باشید.

آخرین نظرات


 

 

 شما در حال مطالعه‌ی مجموعه نوشتار«درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» قسمت اول می‌باشید؛ در انتهای هر قسمت از جمله انتهای همین صفحه با کلیک بر لینک ارائه شده می‌توانید قسمت‌‌‌های بعدی این مجموعه را به ترتیب مطالعه نمایید.

برای اینکه مطالب به کسانی که دچار وسواس ذهنی هستند بهتر منتقل شود، نکات مهم، تکرار شده‌اند.

 

تهیه و تنظیم: نویسنده‌ی کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه 

وابسته به: کانال اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه

 

 

 دوست خردمندم، ممنونم که محترمانه به من خوندن کتابتون رو پیشنهاد دادید. 

ممنون میشم بهم مشورت بدین  و اونم اینه که متاسفانه من از وقتی آگنوستیک (ندانم گرا) شدم و شروع به شک کردن به همه چیز کردم کلاً تنظیم ذهنم به همه ریخته! ... سوالات و شبهاتم نسبت به همه چیز مرتب داره تکثیر میشه!!!!!!... بیست و چند سالمه و فراموشی گرفتم و  وسواس پیدا کردم... اونقدر که دیگه نمیتونم درست کتابتونو بخونم و مرتب حواسم پرت میشه!!!؟؟ ... من همین مشکلو تو دیدن فیلم و کارهای معمولی حتی حرف زدن و ... پیدا کردم!! ... برخی اوقات جمله ای که دارم میگم رو کلاً فراموش میکنم!!!! ... ذهنم یک لحظه غیردرگیر نیست!؟!؟!؟! ... میخواستم بدونم راه حلتون برای من چیه؟!!!! ... ممنون.
 نکته:
آنچه از نظرتان گذشت، تبدیل به یکی از پیام‌ها پرتکرار مخاطبان به نگارنده شده است؛ متأسفانه ابتلا به وسواس شدید و حادّ ذهنی  (که برای ناباوران از نتایج طبیعی نسبی‌گرایی مطلق و برای خداباوران به دلایل متعارف است)  یکی از مشکلات رایجی است که البته بیشتر خداناباوران و ندام‌گرایان با من در میان می‌گذارند و درخواست  راه حل قطعی، کوتاه‌مدت و تضمینی برای آن دارند؛ مشکلی که حتی اجازه نمی‌دهد ایشان بتوانند کتاب نگارنده را بدون وسواس و تشویش شدید ذهنی مطالعه کنند.
خوشبختانه من تمرینات مجربی جهت رفع وسواس ذهنی را به ایشان آموزش می‌دهم که موجب می‌شوددر قدم اول بتوانند کتاب نگارنده را بدون حواس‌پرتی شدید مطالعه و سپس در کمترین زمان ممکن، ریشه‌ی شک و شبهات را در خود بخشکانند؛ تمرینانی که به موقع آن را با شما نیز در میان خواهم گذاشت (نمونه).
 برخی از ایشان به من اطلاع دادند که برای غلبه بر مشکل وسواس ذهنی، بارها کتاب نگارنده را مطالعه و نکات لازم را یادداشت‌برداری نمودند و درنهایت ایشان نیز موفق شدند باور مستدل به وجود خدا را برای اساس شواهد قابل درک با حواس  ۵ گانه‌، تجربه نمایند و به‌تبع آن از وسواس شدید ذهنی نیز به‌کلی آزاد شوند.
تکرار پیام‌های ارسالی فوق، از جانب ناباوران و حتی برخی خداباوران که در باورهای خود دچار شک و شبهه شده‌اند (که در آینده بر اساس تعریف علمی از معنای «شک» توضیح خواهم داد که شک در بسیاری از بدیهیات مصداق ندارد و منظور این افراد از شک وجود سؤال یا شبهه است) مرا واداشت تا ضمن تولید فیلم ۱۵ دقیقه‌ای مخصوص ایشان (کلیک)، بخشی از مشاوره‌ها و پرسش و پاسخ‌های خویش با افراد مشابه این افراد را با عنوان «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» در چند قسمت تنظیم و هر بار یک قسمت آن را در همین‌جا منتشر نمایم؛ بنابراین از فرصت استفاده نموده و توجه شما را به قسمت اول این مجموعه که در ادامه خواهد آمد جلب می‌کنم.
 
جهت مشاهده فیلم آموزشی شک به خدا برای وسواسی‌ها «کلیک» کنید.
 
  
درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها؛ قسمت اول
نحوه‌ی آشنایی من با  وسواس شدید ذهنی ناباوران و تصمیم برای تنظیم این مجموعه نوشتار جهت درمان قطعی!
 مخاطبان فرهیخته!
 این‌جانب نویسنده‌ی کتاب اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه هستم، کتابی که طبق آمار وبلاگ خویش، تاکنون هزاران نسخه از آن توسط اقشار گوناگون دریافت شده است.
من این کتاب را طبق تجربه‌ی خود که بر اساس آن موفق به کسب یقین به وجود خدا و دیگر باورهای سرنوشت‌ساز شدم و همچنین بر پایه‌ی تجربه‌ی صدها ساعت پرسش و پاسخ‌، گفتگو و مشاوره‌ با ناباوران، پیروان ادیان و مذاهب و غیره تألیف نموده‌ام که برخی از این گفتگوها و مناظرات تقریباً هرروز و طی یک ماه ادامه داشته و شناخت علمی و دقیقی از نگاه دیگران به خدا، دین و مذهب را در پی داشته است.
خوشبختانه این کتاب به دلیل شناخت از نزدیک نسبت به نوع جهان‌بینی و نگرش ناباوران (که برخی از ایشان از صمیمی‌ترین دوستان من در مدرسه بودند)، توانسته است با طیف گسترده‌ی مخاطبان خود از نوجوان تا بزرگ‌سال ارتباط خوبی برقرار نماید و منجر به اصلاح ریشه‌ای باورهای ایشان شود.
به همین دلیل من با اطمینان کافی هرکسی را که برای رفع شبهات به من مراجعه می‌کند، بدون اینکه نیاز باشد به تمام شبهاتش پاسخ دهم به کتاب مذکور ارجاع می‌دهم، چون تردید ندارم اگر به روشی که در کتاب آمده دقیقاً عمل کند، وی ولو بعد از عمری ناباوری، از وسوسه، شک و شبهات بی‌پایان خود به‌طور اساسی رها شده و به نتیجه‌ی مطلوب خواهد رسید.
اما شاید این سؤال برایتان پیش‌آمده باشد، پس چرا علیرغم امکان ارجاع مخاطبان به کتاب، تصمیم گرفتم این مجموعه نوشتار با عنوان «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» را منتشر نمایم؟
علت آن این است که من بعد از انتشار کتاب و خصوصاً در جریان مشاوره با ناباوران با پدیده‌ای روبرو شدم که به‌نوعی برایم تازگی داشت و آن وسواس شدید ذهنی ایشان بود که نقش اصلی در ایجاد شک در بدیهیات را به عهده دارد.
اجازه دهید  در این خصوص و اینکه چه برنامه‌ای برای رفع این مشکل کلیدی دارم بیشتر توضیح دهم:
من در این مجموعه  با عنوان «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها»، هر نوبت برشی کوتاه از صدها پرسش و پاسخ‌، گفتگو، مناظره و مشاوره‌های خویش با ناباوران و دیگر اقشار مردم را برای شما منتشر خواهم کرد که خوشبختانه اکثر قریب به‌اتفاق این افراد با به کار بستن راه‌حلی که در کتاب نگارنده آمده  بالاخره از شک‌های بی‌اساس خویش نسبت به خداوند خارج شده و به نتیجه‌ی مطلوب رسیدند، روندی که کماکان نیز با ارسال پیام‌های شادی‌بخش ایشان ادامه دارد.
اما برخی علیرغم اینکه عنادی با حقیقت ندارند به دلایل گوناگون ازجمله وسوسه‌ی شدید ذهنی، با اصرار زیاد می‌گویند که اگر به ایشان راه‌حل فوری برای نجات از شک و شبهه (در همه چیز از جمله خدا، دین و مذهب) را نشان ندهم به آخر خط خواهند رسید!
من به این افراد راه‌حلی مجرب و کاملاً زودبازده که اثرش در عرض کمتر از ۲۴ ساعت نمایان می‌‌شود (و در قسمت‌های بعدی این نوشتاربه آن خواهم پرداخت (نمونه)) معرفی می‌کنم که موجب رضایت ایشان می‌شود به‌طوری‌که با خوشحالی و شگفتی به من خبر می‌دهند که آن راه‌حل جواب داده است.
 اما آنچه گفتم برایم تازگی داشت این بود که هم‌زمان، همان راه‌حل‌  را به برخی دیگر نیز ارائه می‌دهم اما ایشان بعد از چند ماه به من اطلاع می‌دهند که هنوز مشکلشان حل نشده است و وقتی با تعجب از ایشان می‌پرسم مگر به آن راه‌حل عمل نکردید؟ می‌گویند کدام راه‌حل؟! و بعد اذعان می‌کنند به دلیل شدت وسوسه‌ی ذهنی بااینکه من راه‌حل‌ را در چند نوبت برایشان ارسال کردم، اصلاً  آن را (در مواردی علیرغم گذشت ۷ ماه) حتی یک بار هم نخوانده‌اند و در عوض همین افراد طی همین مدت بدون وقفه مرتب برایم شبهاتی که غالباً از ناباوران شنیده‌اند را بازگو می‌کنند که اکثر قریب به اتفاق این شبهات، به دلیل وسواس فکری و برخاسته از توهمات ذهنی و مشوش ایشان است.
برخی دیگر از این افراد که دچار تشویش ذهنی شدیدتر شده‌اند سخن قابل تأمل دیگری نیز می‌گویند و آن اینکه نه‌تنها به آن راه‌حل‌ عمل نکرده‌اند بلکه دقیقاً عکس آن را  انجام داده‌اند! و عجیب‌تر اینکه به من می‌گویند «شما خودت به ما گفتی این کار را  انجام دهیم!» درحالی‌که من بارها با زبان فارسی روان به ایشان تأکید کرده‌ام مبادا این کار را انجام دهند! (من در قسمت‌های بعدی متن گفتگو با این افراد و آنچه به ایشان توصیه کرده‌ام را خواهم آورد.)
 نکته‌ی قابل‌تأمل این است که برخی افراد که دچار وسوسه‌ی ذهنی شدید و مشکلاتی بسیار بیشتر از افراد فوق بودند، تاجایی که تصمیم برای خودکشی داشتند، با همان راه‌حل فوری در مدت کوتاهی نتیجه گرفتند و زمانی که به آرامش نسبی رسیدند، به ایشان پیشنهاد دادم که راه‌حل مطرح‌شده در کتاب نگارنده (اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه) را برای ریشه‌کنی دائم شک و شبهات بی‌پایان خویش به کار ببندند و ایشان نیز بعد از چند روز تا چند هفته با خوشحالی به من خبر دادند که  به نتیجه‌ی مطلوب رسیده‌اند.
اما دلیل ناکامی افرادی که به نتیجه مطلوب نمی‌رسند این است که این افراد بیش‌ازاندازه به توهمات و وسواس ذهنی خود اهمیت می‌دهند و بیش‌ازحد در جزئیاتی که عقل ورود به آن را تصدیق نمی‌کند فرو می‌روند و ریز می‌شوند، درنتیجه فکر خود را مشغول  حواشی و شبهات تمام‌نشدنی و غالباً زائد و مضحک نموده و ناخواسته خود را پشت درب یقین که درست در یک قدمی رسیدن به آن هستند، متوقف می‌کنند و برخلاف اکثر مخاطبان از خشکاندن ریشه‌ی شک و شبهات تمام نشدنی خویش در کمترین زمان ممکن و رسیدن به نتیجه‌ای که آرزویش را دارند محروم می‌مانند.
اگر شما یکی از این افراد هستید، اصلاً نگران نباشید و سعی کنید این مجموعه را که در چندین قسمت تنظیم کرده‌ام پی‌گیری نمایید چون من در برخی قسمت‌ها، تمریناتی مجرب جهت ریشه‌کنی وسواس فکری، وسوسه‌ی شدید ذهنی و هر فکر رنج‌آوری را به شما معرفی خواهم کرد و در کنار آن با استفاده از منابع علمی دنیا، به‌صورت مفصل به شبهات مشهور ناباوران که با مصادره به مطلوبِ فرضیات و نظریاتی همچون فرگشت (تکامل) و مِه‌بانگ (بیگ بنگ) تولید کرده‌اند، (با زبان بسیار ساده که قابل فهم برای نوجوانان و حتی نونهالان نیز باشد) پاسخ اساسی خواهم داد تا مخاطبانی که مصرّ هستند به تک‌تک شبهات تکراری و تمام نشدنی ایشان نیز حتماً پاسخ دهم، مطمئن شوند این فرضیات و نظریات (و دیگر شبهات ایشان) نه‌تنها نافی وجود خدا نیستند بلکه بر آن مهر تائید نیز می‌زنند تا ذهن پر تشویش ایشان آرام شده و سپس باخاطری آسوده به کتاب نگارنده مراجعه نموده و سپس با تکیه بر شواهد قطعی و مقابل چشم ، موفق به ریشه‌کنی دائم شک و شبهات و انواع وسوسه‌ها نسبت به اصل وجود خدا شوند.
من در این مجموعه نوشتار قصد دارم برای شما (خصوصاً اگر اولین بار به این‌جانب مراجعه نموده‌اید)، مشکل مخاطبانی که عرض کردم هیچ لجاج و عنادی در مواجه با حقیقت ندارند، اما حواشی فراوانی ازجمله وسوسه‌ی شدید ذهنی مانع رفع شبهات ایشان به خدا شده را به همراه با راه‌حل مجرب، توضیح دهم تا شما نیز بتوانید مانند اکثر ایشان که برخی آتئیست (خدا ناباور)، آگنوستیک (ندانم گرا) و اقشار گوناگون دیگر بودند، در کمترین زمان ممکن (حداقل چند روز)، کاملاً از شک‌های بی‌اساس و شبهات فراوان خارج و یقین به وجود خدا را این بار نه بر اساس حدس و گمان و احتمالات ابطال‌پذیر بلکه بر اساس شواهد پایدار و قابل مشاهده با حواس ۵ گانه، تجربه نمایید.
اگر فکر می‌کنید با دراز کشیدن یا استفاده از تنقلاتِ البته مفید برای بدن، می‌توانید با ذهنی آزادتر، این مجموعه نوشتار را مطالعه نمایید، این کار را انجام دهید و هر زمان خسته شدید از مطالعه دست بکشید تا در فرصتی مناسب که دوباره انگیزه پیدا کردید ادامه دهید؛ این روش باعث خواهد شد پیوسته با حواس جمع این نوشتار گره‌گشا را مطالعه نموده و آن را ناقص رها نکنید و درنتیجه موفق خواهید شد این مجموعه نوشتار را که سعی می‌کنم بافاصله‌ی کوتاه هر بار یک قسمت از آن را منتشر نمایم تا پایان به همراه راه‌حل‌های مجرب، مطالعه و به نتیجه‌ی مطلوبی که گره از کار بسته‌ی شما باز کند و به دردتان بخورد برسید.
همیشه در مسیر درست موفق باشید.
 
 

  سلام. من پسر هستم، 18 سالمه. حالم با مطالبتون خیلی بهتر شده. ممنونم که هستین. شما گفتید که نباید کسی که سنش کمه یا تجربه نداره بره تو کانال آتئیستا. من این اشتباه رو کردم و قبل از این‌که با کانالتون آشنا بشم اتفاقی چندتا کلیپ از بی خداها رو دیدم و از کنجکاوی رفتم تو کانال و گروهاشون. سؤالاتی برام پیش آوردن. شبهه‌های خیلی زیادی در مورد خدا ذهنمو به خودش درگیر کرده که می خوام جوابشونو بگین. ببخشید اینو می گم چند وقتی فکر شک و استرس اذیتم میکنه. خیلی وسواسی شدم و دیگه حساب اینکه چی درست و غلطه رو ندارم. داغون شدم. از خوراک افتادم. وزنم کم شده. همه متوجه تغییر حالم شدن. دوست ندارم بهشون خبر بدم چون خودمم هیچ جوره نمیتونم قبول کنم همه‌چیز شانسی و خود به خودیه و خدا وجود نداره!! من از همون اول میدونستم دارم اشتباه میکنم و نباید تو صفحاتشون برم. هر بار میرفتم ازشون استرس می‌گرفتم و حالم بد می‌شد. من شاد بودم. وقتی خودمو می بینم دلم میسوزه. خسته شدم. دارم زجر میکشم. کمکم کنید فکرم آزاد بشه. من خدا رو دوست دارم و بهش باور دارم اما حاضرم هر کاری بکنم تا وجود خدا برام یقینی بشه که دیگه کسی نتونه واسم تردید درست کنه و اذیت بشم! خواهش میکنم بگید دقیقاً چیکار کنم تا خدا برام یقینی بشه؟ من از شما میخوام که به من مشاوره بدین. ممنونم ازتون.

 

جهت مشاهده‌ی پاسخ و ادامه‌ی مطلب که قسمت دوم «درمان شک به خدا برای وسواسی‌ها» نیز می‌باشد، کلیک کنید.
 
کانال اثبات خدا، دین و مذهب خردمندانه در ایتا، تلگرام، اینستاگرام و آپارات .

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی